torsdag 6 januari 2011

"Instead of just spitting up the first fucking thing that springs to mind."

Skulle jag någonsin lyckas med att antingen helt förändra min personlighet, eller - vilket inte är särskilt troligt - uppnå den sorts mognad som gör att man kan definiera sig själv som "vuxen", kan jag bara hoppas att jag kommer att bli lika bad-ass som Al fucking Swearengen.


Attitydsmässigt förstås, eftersom det skulle vara både opraktiskt och inte särskilt trevligt om jag skulle börja döda varenda cocksucker som stör mig. Det är förstås inte helt troligt att jag lyckas köpa en lägenhet med en balkong - till och med en fransk jävel skulle duga - men gör jag det lovar jag att jag kommer stå där varje morgon, dricka mitt kaffe, observera folk, och bidra till deras dag med sarkastiska kommentarer. Med fördelen att man i nödsituationer - som när folk på gatan nedanför blir beskjutna - kan hoppa ner från sagda balkong, i fall man är lika bad-ass som Al.

Med det här vill jag ha sagt att Deadwood är en oslagbart bra serie, att the cocksuckers på HBO som la ner den borde skjutas, och att jag med utan tvekan borde återgå till att titta på Leverage istället för att skriva blogginlägg som med största sannolikhet inte kommer läsas av någon mer än mitt framtida jag.

True story.

Inga kommentarer: