måndag 3 januari 2011

2010/2011

Hemma från Trams. Tråkigt. :/ Tänkte avsluta alla de där tråkiga nyårsbloggarna man måste göra. Först får ni statistiken om böcker jag läst i år (jag är säker på att ni är MYCKET intresserade):

Förra året läste jag...
  • 56 böcker av 23 författare
  • 4 på engelska
  • 5 av kvinnliga författare
  • 18 av manliga författare
  • 11 författare jag inte läst innan
  • 40 böcker jag inte läst tidigare
  • 20 böcker av kvinnliga författare, 36 av manliga
  • 2 böcker med flera författare (alla män)
  • 7 böcker som var non-fiction
  • Mest läst: Meg Cabot, med 13 böcker, dvs nästan en fjärdedel av allt
Är mest förvånad över att det bara var FYRA böcker på engelska. Frågar man mig skulle jag säga att jag läser typ hälften/hälften, men det var ju uppenbarligen inte ens lite sant. Spännande. I år blir det nog ingen bokutmaningen, men jag tänker ändå skriva ner allt jag läser. :P

Sen måste man ju ha nyårslöften också! Japp. Förra året höll jag sex av tio nyårslöften, jag tror jag får ha lite mindre i år och satsa hårdare helt enkelt. Here goes:

  • Flytta hemifrån (tredje gången gillt?)
  • Vara ärlig mot mig själv (typ: "Ell, det är ingen idé att låtsas att du bara kollar den där bloggen, du kommer inte att plugga: sätt dig och skriv istället")
  • Skriva klart någonting som INTE är NaNo eller Script Frenzy
  • Redigera min NaNo
  • Se mer TV-serier (nej, jag ser faktiskt inte tillräckligt med serier! Förra året kan jag komma på att jag tittade på typ... Supernatural. Så kan vi inte ha det!)
  • Kryssa av minst en grej på The Bucket List (det blir en grej nu, minst en grej per år!)
Sååå, det kännns som bra mål som går att uppnå. Perfekt! Ska nog jobba lite på näst sista punkten nu med en gång faktiskt! ;P

True story.

Inga kommentarer: