söndag 29 augusti 2010

Imorgon är första dagen... av nästa vecka

Ahh, det slog mig just att jag börjar skolan imorgon. Och inte bara skolan, jag börjar min riktiga utbildning. Allt annat man börjat har ju bara varit... jag vet inte, fortsättningen på något annat. Till och med basåret var ju bara några gymnasieämnen, för att inte nämna det faktum att jag efter tre månader helt ändrade mig om vad jag skulle plugga sen efteråt.

Men imorgon, då är det ju typ the real deal. Visst, det kommer att ta tre år, och jag kanske ändrar mig igen (det skulle suga, låt oss inte tänka på det), men om jag inte gör det så är det här utbildningen som förhoppningsvis ska leda till att jag får ett jobb i framtiden. Och det är bara tre år till framtiden!!

Fast okej, ska jag vara helt ärlig är jag mer orolig över att jag ska ha en dålig hårdag imorgon.

True story.

4 kommentarer:

Chriss sa...

Åhhh, jag blir så svartsjuk på alla som ska börja plugga "på riktigt"! Jag vill också börja plugga nu!

Ell sa...

Aww, men det är din tur nästa år! Du ska ju till London snart - det är nice det med!!

Linnea sa...

vaaad ska du plugga? :D

Ell sa...

Biogeovetenskap! :D