fredag 27 augusti 2010

Fett bra saker just nu:

- Min mobil. Ofta tänker jag att jag vill ha en ny (gärna en Nokia N97), men det är för att jag inte fattar hur awesome min mobil är. Eller hur mycket jag använder den (mer som en dator man kan SMSa från ju). Så jag försöker påminna mig själv om att vi älskar varandra.

- Blogga från mobilen. Eller snarare mailen som jag är inne på via mobilen. Vet inte om det funkar än, men ser ni det här så gjorde det alltså det (fast jag får väl lägga till en sån där etikett själv)!

- Min syster. Förutom det faktum att vi nu bondar över vår gemensamma kärlek till Supernatural (som hon lurat sina kompisar att gilla också), så gjorde hon en nachostallrik till mig förut. Jag orkade inte laga till någon quornfärs och la upp några ledsna tomater på min tallrik, och så tog hon den ifrån mig och gjorde en fint upplagd jättegod nachotallrik utan att jag ens bad om det. :D

- Höst. Det börjar bli höst nu, och jag är glad för jag har ju som bekant varit rätt trött på sommaren. Kyligt i luften och allt annat niice på väg med andra ord!

Dags att trycka på skicka nu, så... moment of truth! :O

True story.

Edit:
- SL. Roslagsbanan går numera en gång varje kvart, HELA dagarna, vilket quite possibly kan vara det bästa som hänt mig på väldigt länge. Weird as it may seem, men har man anpassat sitt liv efter halvtimmestrafik hela livet är det en fantastisk grej.

2 kommentarer:

Johanna sa...

En N97 var jag och kollade på idag! :D Men den fanns bara i brunt, ville ha en svart. :P

Och sen är jag lite nyfiken på hur man bloggar med mobilen. :O
För jag har försökt, och det gick inte!

Ell sa...

Brunt är inte en fin färg, så det förstår jag! Blir lite avis ändå... :P

Man mailar en speciell mail som man får av blogger (finns i näst sista fliken på ens bloggs inställningar) om man vill göra det. Då kan man ju maila från mobilen liksom. Sen finns det någon sorts mobilinställning också, men det verkade för funky för mig. :P