söndag 1 augusti 2010

Girls in their summer clothes... och alla andra också

Just nu pågår en inre konflikt i mitt... inre. En del av mig skriker "NEJ, ELLEN, GÖR DET INTE!!! UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER FÅR DU GÖRA DET DU TÄNKER GÖRA", men en geting flög just förbi mig om gav den andra rösten rätt. Den som säger "do it. Någon måste göra det".

Så jag ska göra det. Jag ska boldly go where no man has gone before, så att säga. Utmana hela etablissemanget, och antagligen förlora en den vänner i processen. Men såhär är det i livet ibland, kära läsare, ibland måste man göra saker som man vet är rätt, även om det kanske är farligt. Så därför ska jag göra det.

Jag ska klaga på vädret.

:OI KNOW!! Det är fan den svenska dödssynden nummer ett en sån här sommar, speciellt när den följt en sån här vinter, men vet ni vad? Jag klarar inte av att leva i en lögn längre. Det är dags att komma ut ur den äckligt varma garderoben.

För jag ORKAR inte mer nu! Sitter jag på mitt rum (som jag tvingats flytta till sen den närgångna getingen gav sig på mig tidigare) svettas jag som en gris, men sitter jag utomhus blir det fan inte bättre när man attackeras av något av följande saker:

Damn rightGetingjävlar. FUCK JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DEM. Jag vet inte vad grejen är, men HELVETE vad närgångna getingjävlarna är nu för tiden. Man får inte en fucking lugn stund för det kommer alltid någon ful jävel och surrar i ansiktet på en - och de fattar inte hinten när man backar utan följer efter tills man springer därifrån. VAD I HELVETE!?

Ondskefulla UV-strålar. Ja, jag gillar solen när den dyker upp och ger mig solljus - då är vi bästa vänner. Men när den skickar sina onda strålar på mig och gör mig röd som en kräfta? Not so friendly. Eller när den inte gör mig röd som en kräfta men får mig att svettas som en gris? Nej, hade solen Twitter skulle jag ta bort den därifrån, om ni fattar vad jag menar.

Så borde jag komma på fler saker att gnälla på som är dåliga med sommaren? Kanske. Men vissa grejer vill jag inte illustrera. Som folk-som-verkligen-borde-ta-på-sig-kläder-i-rätt-storlek-men-som-inte-gör-det, ojämna solbrännor som man får fast man inte går ut i solen, eller hur man ser ut när myggjävlar har bitit sönder hela ens ben.

Nej, ge mig en sval dag med lite regn så jag har en anledning att stanna inne och har på mig JEANS igen. För jag pallar inte med det här längre.

True story.

Inga kommentarer: