fredag 30 juli 2010

Nördtips är den bästa sortens tips

Right, blogga var det. Man kan ju inte jobba ihjäl sig (when you work for a living - why do you kill yourself working?) hela tiden, men tyvärr så blir bloggposterna fett trista när man jobbar hela tiden, om man nu inte - mot all förmodan - faktiskt skulle jobba ihjäl sig. Då skulle man bli den första spökbloggaren, vilket ju vore nice, tills några dryga bröder dök upp och saltade och brände upp ens ben.

Nu spårade jag lite där, poängen var iaf att jag inte ska blogga om mitt liv, utan jag tänkte tipsa om en rätt skön sida som kombinerar två av mina favoritgrejer i världen: t-shirts och filmer. "Oj, Ell", tänker ni då, "en sån sida har vi aaaaldrig hört talas om innan". Där har ni förstås rätt, men det som gör LastExitToNowhere.com lite speciellt är designen på deras t-shirts. Låt mig ge ett exempel:

När du ser den här t-shirten tänker jag mig att två saker kan hända. Antingen tänker du "tja, den var rätt snygg", eller - om du har sett Indiana Jones and the Temple of Doom lika många gånger som jag - så tänker du antagligen "FAN VAD KLOCKRENT!", vilket var min första reaktion. För att gilla de här t-shirtarna måste du förstå dem, och för att förstå dem, måste du verkligen gilla filmen.

En annan nice - som dessutom glows in the dark!!

Det enda problemet är kanske att utbudet är något snålt, men jag misstänker att fler och fler designer kommer dyka upp med tiden. Och jag misstänker att jag kommer köpa någonting där i framtiden.

De gör inte bara t-shirts förresten, vissa gör sig trots allt bättre som hoodies:

Kom igen - skulle de inte vara klockrent att ge sig ut och springa i den här? I think so.

När andra går omkring med hoodies från sin gamla gymnasieskola, då kan man själv komma glidandes i den här. Och bara awesome personer kommer fatta hur cool man är.

Det var dagens nördtips, det. Vi får se om mitt liv blir lite mer spännande snart så att det kommer bli bättre blogginlägg (vem satsar emot mig om jag sätter hundra spänn på att det INTE kommer hända?), tills dess ska jag bara chilla.

True story.

Inga kommentarer: