tisdag 26 augusti 2008

So far things are going great

Hej, jag ser fantastisk ut.Jo, den här dagen började ju fantastiskt. Bortsett från hela grejen med att försova sig och en invasion av människor på kollektivtrafiken, så slumpade det sig så att jag blev tvungen att säga upp mig idag. Hur reagerade The Phone House?

Genom att ge mig sparken.

Så nu har jag inget jobb från och med lördag eller när man nu vill räkna, känns ju skitkul. Kommer att ha massor med tid över till att... ehh... packa och göra ingenting. Jag kan jobba med pappa iofs, det är bra, så helt oproduktiv kommer jag inte vara, men ändå.

BAH. Jag pendlar verkligen sjukt mycket upp och ner nu. Å ena sidan, schysst, en månads ledigt då jag ändå inte skulle sälja, London here I come, och vem fan behöver dem? Å andra sidan... I do! Tanken på att tillbringa EN MÅNAD med att inte göra ett skit gör mig helt desperat, jagvillinte. Att jag var tvungen att bli arbetslös när alla andra börjar skolan gör inte heller saken bättre. I guess what goes around comes around, och där fick jag för att jag dryg och driven. Tack för den.

Den är mr Cool!On the bright side har jag nu skaffat mobilt bredband (ok, kontantkortsvarianten eftersom jag snart flyttar) från Tre - sånt där supersnyggt Rosa. Ville ha ett vitt mönstrat för det skulle matcha datorn (som jag för övrigt såg i svart idag - inte alls lika snygg som min Harvey), men rosa fungerar ju alltid.

Sen, som ni ser på bilden, har jag investerat i en ny mobil! En Z770i, mycket fin sak. Det är faktiskt min pappa som skaffade en sån först, och jag blev helt kär i den. T ex det faktum att man kan kategorisera SMSen, och nu upptäckte jag dessutom funktionen "Google Maps"... som en GPS typ. I loove it. Sitter med min stationära dator och gör ett snyggt tema till den. Och försöker lägga in alla grejer jag hade i kalendern igen - det var en del som försvann vid bytet. Och så måste jag fixa fram mina gamla spel...

That's enough of that shit.

1 kommentar:

M sa...

De gav dig sparken för att du sa upp dig? Galet. "You can't quit! I fire you!" Det ska ju vara tvärt om! =O

Om du vill fortsätta vara galet cool och driven så skulle jag satsa på att söka jobb i London och försöka ha det + lägenhet (om ni inte redan bestämt er för en och skrivit kontrakt o dyl) fixat tills när du kommer dit, det kommer kännas fett skönt, jag lovar!

Jag hejar på dig, du är tuffast och hårdast av all ;)