söndag 31 augusti 2008

Hur får man ner ett rum i en väska?

En sak som är fruktansvärt frustrerande med den här flytta utomlands-grejen är att folk förväntar sig att man ska ta med så otroligt lite grejer. Jag äger jävligt mycket skit, det vet jag, men det är min skit, och jag behöver den. Men ska man flyga går det uppenbarligen inte att ta med mer än tjugo kilo, och då är det ju en bra idé att prioritera kläder.

Så långt är jag med, men sen blir det lite svårt: vad av allt ska man ta med? Småsaker med affektionsvärde? Nej, det tar bara upp plats. Filmer och böcker? Jag kan ju köpa nytt! I slutändan kommer jag bara fram till att det egentligen är lättast att bara ta kläder och sen bara skaffa allt jag vill ha väl i London.

Never own anything you can't walk away from in less than two seconds.

Svindlar-style liksom. Men det kommer antagligen sluta med att jag packar mina väskor fulla till bredden och skickar löjligt mycket grejer så att jag blir helt ruinerad. Men det kommer det väl vara värt.

That's enough of that shit.

1 kommentar:

M sa...

Jag vet precis hur det känns!

Dubbelkolla exakt hur mycket du får ta med (jag är kass på EU-regler, men det är bara att kolla på flygbolagets hemsida) du borde få ta med dig två väskor, och 20 kilo är väldigt mycket när man i huvudsak packar kläder, vilja våld och vaselin är kodord vid packning =p

Glöm inte: Att packa allt som kan läcka i separata plastpåsar. Det är apjobbigt, men det är jobbigare att öppna väskan och upptäcka att ens favoritparfym har läckt över alla kläder och att necessär är täckt av brun-utan-sol.

En sak som jag nyligen lärde mig är smart när man har mycket man vill packa: Skaffa en kabinväska (alltså, en sådan som du får ha med på planet). Så länge den håller de tillåtna maximum-måtten på väskstorlek så får den väga 20 kilo den med! I alla fall med British Airways, kolla med ditt flygbolag, men det borde vara så. Perfekt för tunga saker som, typ, böcker (väg väskorna på badrumsvågen innan du sticker).

Sen kan du säkert övertala dina päron att skicka några paket med grejer som de betalar för, jag fick min mamma att göra det i alla fall. Det var extra viktigt när det gällde mina beloved shoes.