onsdag 9 juli 2014

Precis som med floristiken satsar jag på femhundrasjuttiofjärde gången gillt

Jag hade en känsla av att det skulle komma en till refusering den här veckan. Det har kommit en varannan vecka den senaste tiden, och jag är en person som gärna ser mönster i min tillvaro, så det kändes som att det skulle passa om en kom intrillande den här veckan.

Vilket det just gjorde. Från det sista av de förlagen som jag inte haft så höga förhoppningar på, vilket innebär att de två refuseringar som återstår kommer bli jobbiga. Men nu vet jag ju i alla fall ungefär när jag kan förvänta mig dem, det bör väl göra väntan lite uthärdligare. Kanske?

Om det inte dyker upp ett en felaktig vecka förstås. Då kanske det är ett ja. Eller så är det det värsta av allt: en refusering som bryter mönstret. Det kan aldrig sluta väl.

True story.

Inga kommentarer: