onsdag 9 november 2011

Om kroppar och hår o_O

Imorse läste jag ett "fantastiskt" inlägg på någon muppig blogg om kvinnors kroppsbehåring (jag hittade det via Elins blogg, det är inte som att jag googlade "muppig blogg om hår" eller nåt), och jag har haft lite svårt att släppa det faktiskt. Jag har visserligen ingenting emot att raka mig typ dagligen, men jag är ju lite knäpp också har jag förstått det som. Dessutom gillar jag nog att smeka mina egna ben lite för mycket för att det ska vara okej.

I alla fall, jag skiter ju i vad andra människor väljer att göra och inte göra med sina kroppar, men jag har inte kunnat sluta tänka på att det är lätt för en man, som inte förväntas raka sig överallt, att säga att tjejer måste göra det hela tiden. Det finns ju ett uttryck, typ "man ska inte döma någon innan man gått en mil i deras skor", och det gick mig att inse att det faktiskt bara en man (såvitt jag vet) som borde få uttala sig om kroppsbehåring och rakning: nämligen Arnold Vosloo.

"Ehh, vem och varför?" tänker säkert några av er nu (men inte alla, för jag vet att några av er är lika nördiga som jag). Arnold Vosloo är nog mest känd för att ha spelat Mumien i just Mumien-filmerna.

"Så det här var bara ett svepskäl för dig att posta
bilder på halvnakna män i din blogg?"
Det kanske inte ringer någon klocka hos er än, men ser ni hur jävla smooth han är på den där bilden? (Hahahah, jag har stirrat lite för mycket på hans ben nu. Okej. Ska inte säga vad jag just tänkte...) Springer man runt sådär en hel film (och det gör han ju), då kan det liksom förstöra illusionen lite om man plötsligt har massa hår som sabbar ens scener. Hur löser man det då? Well, enligt IMBD:

In order to keep his smooth hairless look, Arnold Vosloo had his entire body shaved twice a day. Originally, he tried waxing but couldn't stand the pain. 

Entire body. TWICE a day. Ta in det, liksom.

Om Arnold Vosloo kom upp till mig och sa att det där med att raka sig under armarna varje dag inte är så farligt, då skulle jag faktiskt kunna ta honom seriöst, för han vet nog vad han pratar om. Är du inte Arnold Vosloo, och let's face it, det är du inte, då vettefan vad du har för kvalifikationer att tala om för folk hur de ska ta hand om sin kropp och inte.

Åh, fan vad sugen jag blev på ett Mumien-maraton nu... är någon sugen?

True story.

8 kommentarer:

Li sa...

Jag är sugen på honom... rawr.

Ell sa...

HAHAHAHA, det visste jag redan. XD

Svedski sa...

Jag rakar mig under armarna... Kanske en gång i veckan... Nä, det är nog snarare varannan vecka... Jörgen rakar sig oftare under armarna (tack gode gud (om du finns) för att jag har en karl som har ungefär samma uppfattning om kroppsbehåring som jag!). Jag rakar benen ett par gånger per år ungefär, när jag sitter i duschen och filosoferar och plötsligt kommer på att det vore trevligt.

Men ja, det blir inte så mycket till ett statement när ens benhår är tunna och ljusa och bara syns på nära håll...

//Conseses

Ell sa...

HAHAHA, jag rakar mig så jävla ofta jämfört med alla andra jag känner. Oftast rakar jag mig under armarna OCH benen varje dag (iaf på sommaren). Nu har jag taggat ner och rakar benen typ var tredje dag. Men jag tycker verkligen inte det är jobbigt heller.

ÅH, men blir lite avundsjuk där med Jörgen. Har inget emot lite hår under armarna, men hel skog är inte riktigt min grej alltså... :P

Svedski sa...

Nä, eller hur! Vi är båda lite fjuniga liksom, men inte mer än det! Han rakar inte benen eller nått, men tycker inte att någon av manligt kön någonsin ska gå i shorts eftersom manliga ben sällan är särskilt snygga! Hehe:P

//Cutnawar

Ell sa...

Fan, han är en bra man!

Svedski sa...

Visstja: http://www.emcartoons.com/November-2011/

//Brednes

Ell sa...

Haahahahaha. X)