tisdag 1 mars 2011

Jag älskar norrlänningar

Pratar med Macca på MSN om min nya lägenhet.

This isn't Ellociraptor, but I hear that chick is awesome säger:
 Den ligger vid Telefonplan. X) Så det är typ sex minuter till där jag jobbar, 14 minuter till Centralen, och 20 minuter till Universitetet typ. Centraaalt. 
Boiling Maccaroni säger:
 Att gå, alltså? XD
This isn't Ellociraptor, but I hear that chick is awesome säger:
 Nej, tunnelbana, hahahaha!
 Vi går ingenstans i Stockholm!
Boiling Maccaroni säger:
 Är du seriös? Men herregud XD det var därför jag var tvungen att fråga. OCH SÅ SÄGER DU EMOT! Du skulle ju säga "Ja, vad trodde du? Du, vi är inte helt handikappade!" och så skulle jag säga "Man vet aldrig med ni Stockholmare! Ni är 90% oförmögna att färdas utan hjul. Ben, vad är det?"
This isn't Ellociraptor, but I hear that chick is awesome säger:
 HAHAHAH
 Men man går ju till tunnelbanan! X)
Boiling Maccaroni säger:
 DET RÄKNAS INTE!
This isn't Ellociraptor, but I hear that chick is awesome säger:
 ....förlåt? 
Boiling Maccaroni säger:
 Ni är så förstörda XD vad har nedre Sverige gjort med er!?
 Alla ni knasbollar är så lata!
Nej, här uppe är vi riktiga Norrländingar, och vi går överallt, har knappt inga bussar som går förbi, och definitivt inga futuriska tunnelbanor, och det tar två timmar till närmaste grannstad!

Alltså jag skulle ju aldrig flytta till någon annan stad i Sverige - MEN om jag mot all förmodan skulle göra det skulle jag lätt flytta till Norrland. Älskar norrlänningar. De har en skön syn på livet, de går överallt, och så hatar de inte stockholmare, utan behandlar en mer som en ful liten hund som man tycker för synd om för att kunna avliva ungefär.

Älska Norrland helt enkelt!

True story.

2 kommentarer:

Svedski sa...

Hörde du Malins möte med skåningarna? :P Det skulle vara en massa studenter från runtom i Sverige som skulle träffas och diskutera saker, men det här var precis innan jul när all snö kom så göteborgarna och några till var insnöade, så det var typ Malin och massa studenter från Lund. Jag tror att de hade avhandlat temat "dryga stockholmare" och lundarna satt och diskuterade fördomar och förorter till Lund, när Malin ska vara lite vitsig och dubbelironisk på äkta stockholmskt vis och säger "Jamen Lund är ju bara en förort till Stockholm". Dock förstod ju ingen att hon gjorde en parodi på stockholmare och ingen skrattade. Fail!

//Phing

Ell sa...

HAHAHAH, åhh, neej. That awkward moment liksom. X)