måndag 5 februari 2007

Stick to the status quo

Hej.

Jag hatar matte.

Det var inte fan inte klart slut där, om ni trodde det.

Jag ska inte hata matte, jag är bra på matte. Jag hade MVG i nian, tentade av matte a och b (pluggade in hela b-kursen på fyra dagar) och fick VG på båda dem, och det finns ingen logik som helst i att jag ska behöva ha sån här ångest över ett prov i matte c. Ingen alls.

Förutom det faktum att jag skrev "?" på mitt förra provet och knappt klarade G: "det är uppenbart att du inte förstått någonting vi jobbat med den här terminen". Förutom det faktum att jag är bäst i mattegruppen och klarade vartenda tal i boken, det vill säga.

Och nu sitter jag här och dödar boken för att den inte gör som jag vill och fan ta derivator och logaritmer, jag orkar inte det här. Och jag undrar varförvarförvarför jag inte bara kan få vara bra på matte som jag var förut, när jag inte behövde plugga alls utan bara gjorde vad jag skulle på lektionerna och så var det chill. Dessutom vill jag gå och lägga mig, men jag måste plugga, vilket ju säkert är sjukt bra när man har järnbrist och allmänt uppfuckad hälsa just nu (och tusen andra skolarbeten att hålla på med).

Det här tar död på mig. Och efter provet på torsdag ska jag gymma och klippar håret och träffa Martin och sen se till att se så skitsnygg ut som möjligt för att göra det hela lite enklare, för jag kommer behöva muntra upp mig som fan.

School's out forever
School's out for summer
School's out with fever
School's out completely

That's enough of that shit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lider med dig. Det gör jag verkligen. Det är förjävligt då det inte längre går lika bra i något som man en gång var superbra på...

Chriss sa...

Jag förstår PRECIS hur du känner.
Sen jag började på gymnasiet så har det gått cp-dåligt med matten och jag läser ändå bara matte A och det ska ju vara skitenkelt, men jag fick bara 18 poäng på mitt senaste matteprov (ekvationer, vilket jag är BÄST på. egentligen), så matten har typ gått och gått en knäpp.

Eller så suger bara våra mattelärare otroligt mycket (i mitt fall vet jag att du stämmer, men jag kan ju tyvärr inte kommentera ditt fall, eftersom jag inte har träffat din mattelärare...).

Ell sa...

Trams:
Jag vet, det är så jävla jobbigt. Och det tar ju ett jäkla bra tag innan man kan acceptera det också (framför allt för mig!).

Chriss:
Matte har blivit helt weird, jag tycker vi skyller på våra lärare, ja. För om jag inte får bra på det här provet, då kan det inte vara mitt fel, så som jag har pluggat!