torsdag 15 juni 2006

De lyckliga 22

Okej, här kommer en blogg om ett ämne som ni hatar: fotboll. Jag har just orkat se nästan hela Sverige - Paraguay (missade första kvarten), och det fick mig att inse att har man en gång gillat fotboll, kommer man alltid göra det. Man kan inte "glömma" hur spelet funkar (det är som att cykla), och i mitt fall går det inte att förneka: jag älskar när Sverige vinner; jag älskar att se folk bli glada när Sverige vinner; och jag tycker faktiskt det är kul att spela (ibland... inte på idrotten, inte med min klass, men med kompisar på sommaren så är det faktiskt... fotboll, helt enkelt).

OCH JA, vad skönt det var när målet kom! Inte så jävla välförtjänt egentligen, vi spelade rätt kasst utom sista halvtimmen, men så JÄKLA välbehövt så! Jag kände hur en stor sten inom mig bara löstes upp, och jag ville nästan gråta av lycka: åh, VM! Åh, vinna! :') England, beware, ni kommer få så jävla mycket pisk (jag ska väl inte låta mitt optimistiska "VI SKA TILL VM OCH STÅ PÅ PALLEN"-humör tala för mig, men wtf!) så att ni inte kan sitta på veckor, WE'RE IN FOR IT BIG TIME! :D

Johan Elmander - åh, vad glad jag blev när jag insåg att vi äntligen fått in någon på plan som vågade skjuta! Jag satt halva matchen och bara "men skjut, då! SKJUT!", men utan resultat; sen kom han, sköt, och så kunde Ljungberg sätta sin nick. Där har vi väl definitionen av underbart? Jag blev så glad.

Påmindes massa om min "egen" tid som spelare, hur underbart det är att styra undan bollen från mål (då pratar jag alltså om när den Paraguyanske spelaren styrde bort Allbäcks lobb över målvakten, för jävligt ur svensk synpunkt, men jag kunde nästan känna hur motståndarkillen andades ut inne i nätet), och när man som målvakt, efter att ha fått ner bollen mot marken, håller den där några sekunder, bara för att se till att den stannar där: jag har den, det är lugnt, nu spelar vi fotboll.

Jag är glad nu, jag är glädjerusig faktiskt, jag har inte kännt mig såhär nationalistisk på år (med undantag Eurovision, såklart, men det är en klass för sig), och nu ser jag fram mot resten av VM. Framför allt på tisdag, matchen mot England, haha, Chriss har inget val utan måste se den med mig. Och jag kommer nog dö då med, tror jag, om vi haft så här svårt mot de sämta lagen: hur blir det då med det bästa? o_O

Annars kärade jag ner mig lite i Nelson Valdez, Paraguays forward, mest på grund av hans underbara hår (det var lite Sayid-style över det) som hela tiden svängde Wella-aktigt efter honom; men utan sitt fula skägg skulle han faktiskt vara rätt het. Det gjorde ju inte saken sämre att man fick se hans snygga och vältränade överkropp efter matchen heller (eller när man fick se honom sitta på gräset i världens hetaste pose efter förlusten, OJ!). Man kanske skulle satsa på att ragga upp fotbollsspelare, de brukar ju ändå vara rätt vältränade...?

Nej, nu ska jag nog försöka lugna ner mig lite, och försöka skriva en TV-blogg också (inte om VM, däremot, utan om A Cinderella Story och om jag orkar Welcome to Pleasantville), och sen ska jag nog lägga mig och läsa The Da Vinci Code. MEN FAN VAD VI ÄR BÄST!

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Gissa tre gånger? :P

Dagens :(
Någon idiot kommenterade just mig på YouTube och skrev att jag var sämst och att Finland ägde... WTF!? Vad har jag gjort den personen, och var på YouTube dissar jag Lordi!?

Dagens :D
Jag köpte en mkt snygg bikini idag, och är dessutom äckligt rik!

Dagens <3
Jag citerar sötaste notisen från gårdagens DN: "94-åriga fru Müller i den tyska staden Lügde hade somnat in för gott i länstolen framför teven, trodde hennes son. Varken han eller den tillkallade doktorn kunde känna någon puls. Men då kvicknade Maria Müller till och undrade hur ställningen i fotbollsmatchen var. Inte var hon död.
- Först ska jag se om Tyskland vinner fotbolls-VM, sade hon." ÄLSKA FOTBOLL, ok?

Dagens :)
The Da Vinci Code! ^^

Dagens -_-
Ingen kommenterar ju! :O

13 kommentarer:

Chriss sa...

Haha, jag förstår vad du menar, jag blir alltid så patriotisk när Sverige är med i VM och såna grejer :P
Jag satt typ också och bara "Men SKJUT då!" när vi kollade på fotbollen på Barbacka :P
Men sen tröttnade jag ju visserligen ganska fort...

VA?! Tänker du tvinga mig att se en HEL fotbollsmatch?! :O

Ell sa...

Haha, jag satt och kollade hela matchen, förutom den första kvarten då. Hade egentligen tänkt kolla lite halvt och sen lägga mig i soffan och läsa istället, men jag fastnade direkt.

Haha, JAPP, det tänker jag! :P Jag tänker tvinga dig att se ALLA Sveriges matcher framöver! :P

Chriss sa...

DU TÄNKER VAD DÅ?! O_O

Anonym sa...

Fotbolls VM slutar ju inte förens den 7 juli! Jäkla skit!

(Annars kan tilläggas attjag zappade förbi matchen precis i tid för att se målet. XP)

Ell sa...

Hahah, yes, Trams, du kommer inte undan du heller!

Anonym sa...

jag kärade ner i mig roque santa cruz ^^

Anonym sa...

Me jag avskyr ju fotboll!
Det är värre än matte!
Och du vet ju hur mycket jag hatar det.

Ell sa...

Hanna: Haha, jag märkte det!

Trams: That's too bad for you! ;)

Anonym sa...

Jag hoppas Sverige förlorar mot England...
Men jag får nog lov att säga att de kommer vinna, för när jag förutspådde att hockeylaget skulle förlora vann de OS och VM guld.
XP

Ell sa...

:OOOOOOOOO

LANDSFÖRRÄDARE!!!!!!!!!!!!! NÅGONS KARAKTÄR KOMMER FÅ LITE SEX I EN VISS BERÄTTELSE!!!!!!!!

Anonym sa...

Hata fotboll, utrota det!! och ska några vinna så är det Finland X''D Det gäller all sport.

Ell sa...

ÄH, de mesarna är ju inte ens MED!

Anonym sa...

Nej, EXAKT! Det visar ju att de är smartare än dom flesta andra, och alltså borde de vinna! X''''''D