tisdag 6 juni 2006

Jag är i Stockholm

Okej, nu har jag någon tanke om att jag ska strukturera upp mitt bloggande, vilket typ betyder blogga mer och skriva mer typ... jag vet inte, mer bloggigt, eller vad man ska säga, nu känns det som att allt jag skriver är rätt trist. Men anyway, får se om jag orkar. :P

Inser att jag typ skriver noll om vad som händer i mitt liv just nu, så jag får väl skriva en liten update: jag gör ingenting. Jag stämmer träff med människor på internet och umgås med dem, sen drar jag hem och skriver på Jakten på den magiska grunkan som är uppföljaren till Jakten på Angelinas IQ som till sist blev 278 sidor lång (respekt). Sommarlov sen i fredags, livet leker, och din du är ägd.

Just nu har jag insett att jag älskar Stockholm, och jag älskar 7-eleven (det finns 7-eleven i typ tre städer i Sverige, det är helt stört... hur överlever man utan det!?). Åkte in till stan idag för att gå på bio med Dragon Lady och samare från Hoggy (Dragon Lady frågade om någon vill se Omen igår i korridoren, och jag hängde på), köpte frukost på 7-eleven såklart: underbart chocokaffe och världsgod blåbärsmuffin, och sen satt jag på Tekniska och bara njöt av att kunna sitta där och känna mig hemma. Jag älskar städer, jag älskar tunnelbanor, och jag älskar att kunna störa mig på reklam (även om reklamen för Stockholmskaffet måste vara den bästa hittills).

Vi ägde stan förresten, bildade den ascoola emoklubben SAD (den som räknar ut hur vi kom på det namnet vinner... ett omnämnande i marginalen! :P) och sprang runt och gjorde Stockholm allmänt osäkert. Hade inte räknat med att det skulle vara så kul faktiskt, var länge sen jag faktiskt hade skoj på en hoggyträff (även om tre pers kanske inte räknas som en träff), men det var grymt, mannen, och jag insåg inte förrän efteråt att de var två och tre år yngre än mig. Men det märktes inte, och sånt är ju bra (jag har hopp om Sveriges ungdom).

Nationaldagen gjorde det nästan ännu roligare, överallt var folk med svenska flaggor, och det kändes lite allmänt soligt och bara fint. Hittade till och med en egen flagga som jag gick runt och viftade med, sedan slängde vi den dock i havet efter att ha Hoggyklottrat ner den. För övrigt är Hoggystenen numera också välsignad av oss, och marken runt omkring den gick inte heller säker (stackars preffarna som hatar det).

Nu ska jag nog försöka lugna ner mig med lite mat... i ordets båda bemärkelser, ska käka middag och skriva MAT-gänget-berättelse, tror jag. Förhoppningsvis lyckas jag smälta den här filmen innan det är dags för Travina att föda sin unge, annars vet man fan aldrig vad jag kan få för mig. Eller nåt sånt. ;)

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Goo Goo Dolls rockar mitt liv just nu, give me more of that, säger jag bara!

Dagens >_<
Varför i helvete ska Bobbys morsa släppas fri till begravningen? Hon kunde väl tänkt på att ta ett sista farväl innan hon dränkte honom?

Dagens XD
Att The Pirate Bay var online och fungerande igen efter knappt tre dagar kan väl inte ses som annat än klockrent?

Dagens :S
Mina hörlurar är obekväma, trillar lätt ur och med kääääst ljud, men de kostade 50 spänn tillsammans med ett par små högtalare på Clas Ohlson så jag överlever.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också bo i Stockholm!
Nu skulle jag kunna lämna en kommentar om hur orättvis världen är, men eftersom du är på bra humör så känns det ganska meningslöst att hoppas på lite sympati. Så vi skiter i det.
I stället kan jag bara säga att jag tycker det låter som om du har haft en mycket trevlig dag, vilket alltid är trevligt, att ha, varför kan inte jag få ha det för?
Sen så, hade jag egentligen ingenting att säga, jag svamlar bara på för at det ska se ut so om jag har skrivit en mycket väl genomtänkt och konstruktiv kommentar. XP

Ell sa...

Haha, braa, Trams, man vet alltid att man får läsa något djupt när du skriver. ;)
Jag kan skriva en blogg om någon dåligt någon dag så kan du kommentera och få lite sympati, låter det bra?

Anonym sa...

Ja jag är ju så otroligt djup! ;p
Ja det kan du göra! :p

Chriss sa...

Jag håller med Trams, det låter som om du har haft en trevlig dag och det är bra ^^
Och jag hålelr med 7-eleven borde finans i fler städer! Det är en av de få saker jag och min mamma tykcer lika om (förutom att vi båda gillar BWO, av någon underlig anledning...) och det är att det borde finnas 7-eleven i Kristianstad!
Fast om det gjorde det skulle jag nog bli ruinerad, för då skulle jag gå in där varje dag och köpa brownies.
Och jag förstår vad du menar när du säger att du gillar storstäder ^^

Ell sa...

Ja, jag vet, 7-eleven är verkligen bäst, jag fattar inte att folk inte förstår det. Undrar om man kan få jobb på nåt sånt nästa år? o_O
Haha,ja, deras brownies äger, och seriöst, den blåbärsmuffinen som jag åt idag. Wow, det var typ... wow!

Chriss sa...

Det vore drömjobbet för dig, för då kan du ju få gratis kaffe och muffins varje dag, om du har tur ;)
De sökte jobb på Videomix här hemma och jag funderade på att söka det, om det inte hade stått att de helst ville ha folk som var över tjugo... :P
Eller hur, man får ju typ orgasm av deras bakelser!