fredag 9 juni 2006

Det var juni och enkla beslut, fast tusen ting stod tungt på lut

Sommarlovet börjar kännas lite grann nu, och jag gör allt jag kan för att undvika rastlösheten. Idag åkte jag in till Humlegården och satte mig på min bänk (jag hängde massor i Humlegården för några år sen, och satt alltid på en speciell bänk där) med en chocokaffe och The Star Wars Trilogy och sedan satt jag där i en timme och lite mer och läste. Det var hur mys som helst.

Efter det SMSade jag Martin, och vi bestämde att vi skulle mötas i Skanstull en halvtimme senare. Därifrån tog vi en lång promenad, hela vägen från Skanstull (dvs på Söder, vid Ringen) till Humlegården (vid Stureplan :P), och jag passade på attt utnyttja min rabatt på Pocket Shop och köpte Atlantis hemlighet, fast på orgnialspråk då, där heter den bara Atlantis. Ska läsa den någon gång när jag har tid, fick mamma att lova att köpa Deception Point till mig också. ^^

Martin och jag har ett ganska udda förhållande egentligen, vi lärde ju känna varandra via Hoggy som ni kanske vet, genom att jag skrev "men ska det va så svårt att dela säng med nån inatt?" i korridoren (det är ett citat ur en smurftechnolåt som min lillasyster visade mig), och han svarade på det, och one thing led to another, vi delade en säng förra helgen. Vilket var trevligt. Och allt det här har utspelat sig i korridoren på Hoggy så vem som helst kan läsa det, vilket jag är säker på att vem som helst också gör. Anyway, jag tycker om honom väldigt mycket i alla fall, och vi snackar massa om att vi ska ses mer. Får se hur det här slutar.

Sen satt vi i alla fall i Humlegården och snackade skit i typ en timme eller ännu mer, och det var också trevligt, även om jag inte hade något kaffe då. Tror nästan jag ska in dit imorgon också, men då måste jag köpa en muffin också för att uppräthålla min fina tradition om fredagsmuffins. Kan bli svårt att hålla hela sommaren, men jag ska kämpa!

Läste förresten en helt underbar krönika idag om det här med fildelning i Metro skriven av Nabila Abdul Fattah där hon påpekade att det ger artister grymt bra promo att folk laddar ner: hon har inte gett ut en enda skiva, men har ändå fått massvis med spelningar tack vare att folk laddar ner hennes musik. Och sen sa hon massa annat bra, surfa in på Metro.se och kolla upp dagens del, så kan ni läsa själva.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Att solen sken nästan hela dagen gjorde allting så mycket bättre, även om sällskapet hade varit trevligt även om det regnat. ^^

Dagens :S
Martin berättade för mig hur man överlever en attack från en anakonda: enda sättet är att låta den svälja en och skära halsen av den inifrån.

Dagens XD
Att Wombat drömde om mig inatt, han är så gullig (det är för att han är kär, det ger mig hopp för mänskligheten att Wombat kan bli kär!). "Jag hade typ världens bästa dröm inatt. Du jag och Mimmi rånade en bank. Och vi va riktigt bra på det också =)" sa han till mig på MSN förut, jag tyckte det lät jättekul!

Dagens -_-
Jag måste verkligen köpa Gutterflower.

Dagens :D
Kom just ihåg att i tisdags såg jag en kille med en Chuck Norris-tröja! Det stod ”there is no theory of evolution, just a number of creatures that Chuck Norris has allowed to live” på den, det gjorde mig glad!

Inga kommentarer: