tisdag 30 augusti 2005

Dålig dag™

Så, nu sitter jag här på mitt rum med min bärbara dator. Jag skriver det här i Word, men jag tänkte lägga ut det på bloggen så fort jag får internet till datorn. Igår kunde jag inte göra det eftersom jag inte fått de inställningar som behövdes för att kunna komma åt internet hemifrån. Idag har jag fått dem, men nu funkar varken internet eller telefon hemma. :/

Idag har över huvud taget varit en dålig dag™, och det menar jag verkligen! Igår kväll kunde jag nämligen inte sova, så jag låg uppe längre än vad jag planerat. Var tvungen att gå upp klockan halv sju för att hinna med en buss som jag måste gå till en timme senare. Det är så jävla drygt att börja 18.05.

Lisa vill direkt ha duschen, men jag var där först, så jag tyckte att hon fick vänta. Då tyckte hon att jag skulle ha dörren öppen så att hon kunde komma in, och jag antog att hon ville det för att hon skulle sminka sig. Därför blev jag inte glad när hon kom in lite senare och satte sig och sket!

Jag blev förstås skitsur och gick ner och klagade lite hos mamma och pappa. Mamma försvann snabbt som fan, men pappa sa att då var det antagligen som en hämnd för något jag gjort. Varpå jag menade att det enda jag gjort var att duscha innan henne, och då skäller han ut mig och tycker att jag är självisk för att jag aldrig kan göra något för någon i den här familjen. Så han skäller ut mig när det är uppenbart att det är Lisa som gör fel. Bra start på dagen, liksom.

När jag gick till skolan kom jag dessutom fram till att jag glömt mobilen hemma, men jag hade inte tid att gå tillbaka, så den fick ligga kvar. Vilket skulle visa sig vara ett ödesdigert beslut. Jag kom också fram till att jag glömt pengarna som jag skulle köpa miniräknare för, så det får jag göra imorgon. Dessutom hade jag mina nya skor på mig, och jag har inte precis gått in dem än, så de gör ont. :S

Väl framme verkade dagen bli lite bättre. Webbdesign är ett kul ämne, även om det som vi gick igenom idag var så basic. Jag satt och bloggade samtidigt, ett jättelångt inlägg där jag skröt en massa och annat bra.

Men i slutet av lektionen skulle jag spara, men då muppade allt och det försvann. Vilket inte gjorde mig skitglad, precis, men jag orkade inte tjura över det. Sen verkade det mesta gå bra, teaterkunskap var t ex ett skitroligt ämne, vi kom iofs lite sent till engelskan pga kort lunch, men det var en rolig lektion (det var improvisation med, och det är ju bra!). Idrotten hade jag ”glömt” kläder på, eftersom jag bestämt mig för att kolla in läraren och ämnet innan jag gick på någon lektion.

Fast det verkade okej. Vi har fri tillgång till gymmet där när vi känner för det, så jag ska försöka få något gjort där någon gång. Läraren heter Ulf Mård, och så finns det någon annan där som heter Kent Kotte. Värsta djungeln av svenska skogsgrejer.

Matten verkade också bra, jag visste mer än läraren om Gauss (tysk matematiker, typ känd som matematikernas kung). Dessutom pratade jag med henne efteråt, och om jag vill får jag tenta av matte a om det skulle vara för lätt (för jag tyckte det vi gick igenom på tavlan var LÖJLIGT enkelt).

Sen skulle man ju vidare till skåpet, och då passade jag på att smita in hos data-Johan och fråga om han kunde fixa internet till min dator. Det kunde han inte, för han skulle vara hos parallellklassen och fixa just det med deras datorer, och han var redan sen. Jag stötte på honom vid skåpen också, och då sa han att han skulle fixa det imorgon.

Jag satte mig lite snabbt och kollade upp när tågen gick, eftersom jag skulle behöva ta Roslagsbanan hem, för jag hade ett kort ärende i Täby Centrum. Sen skyndade jag vidare, men hann inte särskilt långt förrän jag insåg att jag inte kunde gå. Jag hade så jävla ont i fötterna efter mina skor att jag grät av smärta när jag gick.

Så jag gick tillbaka till skolan för att fixa en telefon. Fick jag en kunde jag ringa till pappa och be honom hämta mig, för jag skulle aldrig klara av att gå från busshållplatsen och hem. Och jag hade ju som sagt glömt min mobil hemma.

När jag kom till skåpen dök data-Johan upp från tomma intet (eller inte, han kom ut från klassrummet F1b fått sina datorer fixade). Han tittade på mig och frågade:

- Är du fortfarande kvar?

När jag svarade jag sträckte han fram handen, och jag lämnade över datorn till honom. Tio minuter senare hade han fixat det åt mig (jag tror det tog tid, för hans mobil ringde), och under tiden hade jag raggat upp en telefon så att jag ringt pappa. Han var på Coop, så han kunde komma och hämta mig en halvtimme senare.

Då trodde man ju att allt skulle vara bra, att den dåliga dagen™ skulle vara över. Det var den också – till viss del. Det är nämligen så att varken internet eller telefon fungerar här hemma, det är helt dött. Därför har jag inte kunnat kolla mailen (väntar på ett mail om åldersgränser från Mosebacke), Helgon (har en ny bild som jag vill ladda upp!), eller svara på eventuella intressanta inlägg på Hoggy. Lite frustrerande.

Vad bättre är: jag har skrivit klart ’Du har vingar, älskling!’ nu, så jag ska bara lägga ut epilogen, och sen slipper jag tänka på den på ett par år. När den mognat/ruttnat så läser jag den igen och skriver om den. Det är planen i alla fall, sen får v se hur det blir med det.

MH har slutat telefonterrorisera mig i mina drömmar också, det är ganska bra. I två nätter i rad har jag drömt att MH har ringt mig av olika anledningar, men det gjorde jag alltså inte natten till idag. Vilket är skönt på ett sätt, det var rätt deprimerande att vakna efter de drömmarna, men lite synd också. :P

Apropå MH så tror jag att jag kommer att få se honom på Mosebacke den trettonde september, och det är så bra som det kan bli. Har som sagt mailat dem och frågat om eventuella åldersgränser, och om det finns några såna ska jag komma på ett sätt att undvika dem. Det går nog bra.

Nu är det här inlägget tre sidor i word, det känns ganska långt. Men ärligt talat behövde jag skriva av mig, för den här dagen var verkligen kass. Visst, när jag var i skolan var det helt okej, för då muppade saker och ting inte så mycket (på idrotten gick jag och Karolina runt och snackade om pengar och grejer, det var kul, för Karolina är så sjukt kul!), men på det hela taget var den rätt dålig. Dessutom är det här andra dagen i rad som jag tillbringar framför datorn, imorgon måste jag faktiskt träffa någon.

Aja, ska nog sluta skriva skit här och göra något annat. Skriva på året julkalender kanske, den har jag just börjat med. ’Julkalendern Angelina aldrig skrev’ heter den, och det finns skäl till att den har det namnet. Fett fyndigt är det i alla fall. Annars kan jag läsa ’The Lord of the Rings’ så att jag kan äga min kära fader och dessutom tjäna tusen spänn. Eller så kan jag läsa Shonen Jump som kom idag. Möjligheterna är oändliga.

Over and out.

Inga kommentarer: