onsdag 24 augusti 2005

NDU

Vår klass är verkligen uppskattad. Det har gått drygt en vecka sen vi började, och vi har redan tappat två personer. Linn bytte klass, och Mathilda bestämde sig för att hon inte orkade bo så långt hemifrån (eller snarare, så långt ifrån sin pojkvän...), så hon slutade idag. Vi tog en avskedsglass i Täby Centrum för henne, och imorgon åker hon tillbaka till Borås. Så nu har man väl sett henne för sista gången. :/

Just det, jag skulle ju skriva något djupt. Alltså, det är inte särskilt djupt egentligen, jag bara orkade inte skriva det och råkade säga att det är djupt, så jag antar att jag får stå mitt kast ("har man sagt a får man säga b") och säga det:

Okej, jag har en teori. Ni vet att man brukar säga att när man tror att man är galen så är man det inte? Om jag t ex ser en person i mitt rum (vi tar min farfar som exempel, han har varit död i tre år), som jag vet inte kan vara där, och säger till någon att "jag måste vara galen" - då är jag det inte. För då kan jag fortfarande förstå att det är något som är fel, och det betyder att jag på något vis är frisk.

Skulle jag däremot tro på allvar att det vore min farfar jag hade sett, då skulle det innebära att jag är knäpp på något sätt. Min djupa tanke är, att man kan tillämpa den här idén på ganska många saker. Säger jag att "jag är seriöst konstig", då är man inte konstig. Då är man rätt normal, för man kan fortfarande komma fram till att det man just gjorde inte var särskilt "normalt".

Skulle jag däremot säga att "vadå? Det är väl helt normalt att plocka ur alla smarties ur paketet, sortera dem efter färg och hoppa runt med dem?", då är man faktiskt konstig. Om man helt enkelt inte fattar att det man gör är konstigt, då är man faktiskt konstig. Typ.

Jaja, skit i det. Idag fick jag se frukten av vår älskade yttrandefrihet när jag såg lite NDU (normalt sett skulle jag gjort en länk av namnet, men de behöver ingen länk för de suger)-affischer uppklistrade på en betongvägg . Så, som varje god medborgare skulle gjort, jag stannade för att ta bort dem. Tiriq dök upp lite spontant när jag stod där, så hon hjälpte mig.

Jag trodde först att hon var en NationalDemokratisk Ungdom som kommit för att spöa skiten ur mig, för jag såg bara något som kom gående som verkade mörkt och hotfullt. Sen såg jag vem det var, och då kände jag mig lite lugnare. Tiriq är absolut inte NDUare, och skulle hon försöka spöa mig skulle nog jag vinna. ;)

NDU borde seriöst göra något vettigt istället för att propagera för sitt skitparti. De säger att de är "emot det svenskfientliga våldet", men att döma av deras forna affischer (som jag sett) är de snarare för det ickesvenskfientliga våldet. Jag blir galen på dem. Vi utrotar massvis med regnskog varje dag och gör papper av, och vad gör de? Jo, de trycker upp affischer som folk ändå bara slänger eller river ner.

Hade jag haft en kamera hade jag seriöst fotat allting (de nerrivna affischerna och skräpet på varken, vill säga), skrivit "NDU skräpar ner på våra gator!" och spridit antipropaganda över hela internet. Tyvärr hade jag ingen kamera. Jag hade inte heller en sprayflaska så att jag kunde spraya över deras meddelanden. Men jag funderar seriöst på att skaffa en till imorgon, för jag lär ju träffa på fler affischer som de satt upp.

Idioter borde förbjudas, tycker ni inte?

En som däremot inte är en idiot längre är Mats. ^^ Han har slutat tjocka sig, och nu har jag skciakt min beställning till honom - via SMS. Heh, jag har SMSat med Mats i Jauvet, jävlar alltså, vilket groupie jag är. :P Han sa i alla fall att skivan skulle skickas omgående, så jag hoppas att jag får den snart. ^^

Imorgon ska jag träffa Zajje. Det kan bli intressant, jag har inte träffat henne på typ två år. Vi har typ sett varandra i skolan, eller gjort sällskap hem, men jag tror inte att vi har umgåtts på fritiden på två år. Det är sjukt länge nu när man tänker på saken. Får väl berätta om hur det gick imorgon. :P

Hon sa idag är vi bannlysta, vår existens förbjuden,
men jag vet att du är en av oss och därför är du bjuden...
Over and out.

Inga kommentarer: