torsdag 18 augusti 2005

Nytt från Bondeland

Det här inlägget skulle jag egentligen har skrivit igår, men då försvann allting, så jag skriver om det nu.

Igår var en dag av positiva överraskningar.

Till att börja med så fick jag svar från Putte som förklarade varför Jauvets hemsida inte funkar. Det var typ att de som sköter sidan tyckte att det gick in för mycket folk där, fast deras deal sa att hur många som helst får göra det. Han sa att de hade stämt webhotellet (eller nej, det sa han inte, han sa att de hade stämt 'dem'), så vi får väl se vad som händer. Om han nu var allvarlig.

Skolan var helt okej, vi gjorde inte så mycket. Natalie mobbade mig lite för det där med Kalle, vilket iofs var kul ("Jag gillar choklad och just nu är jag frälst på en gycklargrupp som heter Jauvet." "Japp, min syssling är med där! Så du är typ kär i min släkting!"). Det gjorde hon idag också när jag frågade om hon visste hur gammal han var (i brist på annat att göra, och i brist på fungerande hemsida så försöker jag kolla upp hur gamla de är på egen hand. Det går halvbra), men jag tycker det är ganska kul, så det spelar väl ingen roll. :P

När jag var på väg hem från skolan fick jag en oväntad kram av Mange också, och det var trevligt. ^^ Jag höll på att missa honom när vi gick förbi varandra på vägen, men han stannade till så där "aha, dig känner igen!"-aktigt, och då tog jag en extra titt och såg vem det var. Så vi snackade lite innan vi båda drog vidare (t ex så drog han igenom alla städer han skulle besöka från måndag och framåt... det var MÅNGA!).

Hemma hände inte så mycket, jag åkte iväg och handlade med min mamma, och sen kom Jojje på kvällen. Det var såklart jättetrevligt, men det roligaste var nog att hans mobil spontant ringde - och det var Wombat! Han hade äntligen hittat sin mobilladdare efter två veckor, så då tänkte han ringa och snacka lite. Så jag tog över telefonen och snackade i typ fyrtio minuter eller något med honom. Askul. ^^

Han tyckte att jag skulle komma och hälsa på honom någon gång, och så sa han typ "ta med Jojje i handbagaget... och Scharabben ser så liten ut, så han kan åka billigare som barn". Så nu hade jag tänkt hitta någon helg och åka och hälsa på honom, eftersom jag tyvärr (tyvärr och tyvärr...) inte kan på höstlovet. Fast ni behöver inte sörja, för jag ska ju åka och hälsa på Trams tillsammans med Chriss, och det lär bli fett kul. ^^

Så igår var alltså en dag av trevliga överraskningar. Idag ska jag träna med Svedski, och sen ska jag typ hem och se förra veckans avsnitt av Tru Calling innan de sänder kvällens avsnitt. Jag har nämligen inte haft tid att se det innan, men nu börjar jag bli otålig. :P

Just det, jag insåg att jag saknat Wombat ganska mycket när jag väl hörde av honom. Jag förklarade t ex hela grejen med Kalle för honom, och han hängde direkt på och skämtade om det. Han tyckte bl a att jag skulle dumpa Jojje, låsa in honom i en garderob, ta fram honom vid behov och bli ihop med Kalle istället. :P Fast han vet inte hur han ser ut (och Jojje vägrar sluta hävda att han ser ut som en blandning mellan Conny och Bror), så jag lovade att skicka bilder till honom så fort han får igång sitt internet.

Over and out.

Inga kommentarer: