söndag 2 augusti 2015

Bröllop

Igår var jag på bröllop! Det var min kusin David som gifte sig, vilket ärligt talat var på tiden för han och hans numera fru Angelica har varit ihop i över tio år och har ett barn ihop. Uppenbarligen väntade de på att min faster och numera ingifta farbror skulle ta och gifta sig först, vilket de äntligen gjort efter fuckiknows hur många decennier i synd. Det var dock ett borgerligt bröllop med enbart min faster och farbror på, så inga fina bilder därifrån.

Här är fina bilder på David och Angelica iaf (hårt beskurna för att få bort alla som stod i vägen!):


Temafärgerna för bröllopet var lila och svart, vilket förstås passade mig utmärkt eftersom jag har lila-ish hår och alltid går klädd i svart. Klänningen har som ni kan ana på bild två ett lila släp som skapades när bandet gick ihop i ryggen. Helt sjukt snyggt.

Jaja, nu är det bara mina syskon och jag själv kvar som är ogifta av kusinerna på pappas sida. Troligtvis kommer mina kusinbarn gifta sig innan jag gör det (de äldsta kusinbarnen är 16 så det där är knappt ens ett skämt), men min syster planerade visst att gifta sig om fyra år eller nåt så då har man det att se fram emot! Brorsan vet jag inte, men troligtvis gifter sig han och Mimmi i hemlighet någon dag och ba "äsch, varför skulle vi berätta det för någon" som mina föräldrar gjorde (enligt min bror såg mormor en notis om giftermålet i tidningen och ringde till farmor och ba "VISSTE DU OM DET HÄR!?" Charmigt mamma och pappa, charmigt* ...)

*Det är säkert pga detta som de fick spendera bröllopsnatten i en pytteliten bil parkerad på en rastplats någonstans i Sverige eftersom de inte hann fram till sitt hotell. Undertecknad var vid det laget fyra månader gammal och sov i en vagn i bagageluckan. Instant karma, om man säger så.

True story.

Inga kommentarer: