söndag 29 juni 2014

Varför bryta ett vinnande koncept

Har för övrigt styrt upp lite sidebaren i bloggen och lagt in två goodreadswidgets för att lite fint visualisera vilka böcker jag läst i år. Boklistan kan som max visa 100 böcker, men eftersom det är mitt nya mål för i år (eftersom jag räknar med att nå 60, mitt originalmål, inom typ en vecka) så tänker jag att det kanske räcker så.

Jag la ut en länk till min blogg på Mugglis och insåg att jag bloggat på samma ställe i typ nio år. Go me! Det värsta är väl egentligen att jag haft samma bloggdesign i typ ... åtta år? Sju åtminstone: jag är rätt säker på att min spegelboll i headern var en julklapp från Linda (?) när jag gick i gymnasiet, och efter att jag lyckades ta den där väldigt fina bilden har jag inte orkat byta.

Jag hittade ingen bild på originalloggan, men jag har för mig den här var med. Throwback Sunday!
Jag har tänkt några gånger att jag kanske borde göra någonting mer spännande med bloggdesignen, men samtidigt så gillar jag hur min blogg ser ut, så varför? Ja, jag vet att svart bakgrund och vit text kanske inte är det mest läsvänliga, men eftersom min blogg inte heller är den mest läsvärda så passar det ju utmärkt.

Fanns en snabb titt på Wayback Machine säger mig att den är lite snyggare än från början. ;)
Hahaha, måste sluta snacka skit om min blogg på min blogg. Den kan ju bli sårad den stackarn. :(

True story.

4 kommentarer:

Svedski sa...

Jupp, den kom från mig, var fett nöjd när jag hittade den! Minns dock inte heller när... Länge sen?

Ell sa...

Alltså jag tror det var första året på gymnasiet för mig, det lär knappast ha varit i nian för då hade jag inte bloggen, och tvåan känns alldeles för sent!

Den hänger för övrigt väldigt fint på min gardinstång, så den är fortfarande med. :D

Svedski sa...

Kan ju ta reda på när Som en spegelboll kom, det var ju definitivt efter det i alla fall!

Och vad trevligt att höra, kom ihåg att jag blev så glad när jag hittade den! Lite sur över att jag inte köpte någon till mig också, när jag väl kom på det fanns de inte kvar!

Ell sa...

Haha, skivan den är från släpptes 2003, men jag började inte lyssna på Per Gessle förrän hösten 2004. Eller om det var ännu senare? Efter att GT varit på sin sommarturné 2004 iaf!

Man ångrar alltid det man inte köpte, eller hur det nu är ordspråket går...