tisdag 20 mars 2012

Stil-Gudrun can't help you now

Visst, fine, ibland (ofta) är det ett helvete att hitta en outfit som matchar på morgonen när man är trött, men vet ni vad som är ännu svårare? Att få fucking vädret att matcha ens humör. Det vägrar ju tamigfan vara bra väder nu när jag vill ha toknice vår. Inte okej.

Tittade just ut genom fönstret för att se vädret och insåg att det var mörkt. Hah. Hanna länkade det här till mig, vilket kastade mig in på den här sidan och alla dess sidobloggar. Jag blev så insugen i allt (och, I'll admit, lite freaked out) att jag helt missade att solen gick ner. Eller att klockan blev över sju. Ibland alltså, då älskar jag verkligen internet.

Vad jag egentligen skulle blogga om, innan internet sög upp YTTERLIGARE en timme, var att jag spenderade lunchen med att lyssna på hur en tjej som började biogeo året innan oss (som Matilda känner) berättade om våra framtida exkursioner. Framför allt om Tjärnö-resan vi ska till efter fjällvandringen (fast hon gick snabbt igenom fjällen också: lät awesome), när vi ska dit i tre fucking veckor. Med tanke på hur kul vi hade sist vi var där har nog alla känt att tre veckor där är det sista man vill spendera: men det lät som att de hade haft askul där, och att den kursen var betydligt bättre än den "välorganiserade" resan i höstas. Så, åh, ytterligare en rolig kurs i framtiden alltså!

Om bara det jävla vädret ville göra sitt också skulle allt var asbra. Det ska visst bli dåligt väder när vi är på Skansen på måndag, men det är ju allmänt känt att när vi är på endagsexkursioner är vädret skit, så det känns inte mer än rätt...

True story.

Inga kommentarer: