tisdag 12 oktober 2010

Mmm, Dolph

Japp, igår hade jag och Johan filmkväll igen, och såg som vanligt fantastiska filmer. Eller en fantastisk film, och en som var lite för bra för vår standard. Min bror köpte ju en filmbox med 12 filmer för 99 kronor på MediaMarkt (för att den innehöll några Stallone-filmer, min bror älskar honom till och med mer än vad jag gör) och de filmer vi sett därifrån har varit precis den dåliga sortens actionfilm som vi gillar att se. Synd bara att Terror Train inte alls passade in där.

Men det gör ingenting, för Masters of the Universe var bra nog för hela kvällen! Filmen går i stort sett ut på att Dolph Lundgren springer runt och ser ut såhär...

Källa: http://www.gmrmedia.com/
...och ofta en film kan vara dålig i så fall! Skulle väl inte tro det. Fast, ja, det här var ju en väldigt oanständig bild, det händer ju faktiskt att han klär på sig...

Källa: http://www.dolph-ultimate.com
...en mantel ibland! Man vill ju inte att folk ska få idéer liksom.

Och, gårdagens bästa quote, Johan håller upp filmen Kung Salomons skatt 2 (som vi nog ser en annan gång, för ettan var sjukt kul :P), och konstaterar att "det finns ju folk som ser den här i sin filmhylla och tänker 'den här vill jag se', och så finns det de som inte gör det... men de har ju inte lika roligt."

True story.

Inga kommentarer: