tisdag 12 oktober 2010

Gruvarbetarna räddas ikväll :D

Oj, nu blir det mycket bloggande på en och samma dag, MEN jag läste just på Aftonbladet att de chilenska gruvarbeterna börjar räddas idag! Den första kommer att åka om en och en halv timme ungefär! Och det bästa är att man kan följa allt live på internet (jag tittar via Aftonbladet just nu).

Det är väl ändå inte bara jag som följt det här? Jag har läst typ varenda artikel om det, men jag tycker det hela är fascinerande. De verkar ha hanterat det så otroligt bra, så jag tycker att det är imponerande helt enkelt. De har inte bara fixat en spirituell ledare, en riktig ledare, någon som tar hand om sjukvården - utan de hade en grabb som åtog sig att hålla allsång med Elvis Presley-låtar för att hålla humöret uppe. Det är fint, tycker jag.

Så det är skönt att de kommer upp nu i alla fall. Även om det kommer ta typ två dygn att få upp allihop. Mest imponerad är man ju över den som blir klar sist, varje räddning ska ju ta typ två timmar så det är ju inte lite tid den ska spendera där nere - ensam. Fast enligt AB (som självklart skrivit jättemycket om det här) så verkade alla vilja ta på sig den uppgiften. Jag säger ju att de är imponerande!

Vi får se om de visar själva räddningen, det står att de vill skydda dem från media (kan man ju förstå), så det kanske inte visas. Märker väl det!

True story.

Inga kommentarer: