fredag 22 oktober 2010

Husdjur

Jag kommer ofta att tänka på djur som det vore fett awesome att ha som husdjur. Nu är jag till exempel inne på sköldpaddor, mest för att jag insett att Galapagossköldpaddor kan bli 200 år gamla och det vore ganska så awesome att skaffa en sån, och sen låta den gå i arv till mina barn, och sen till deras barn, osv... tyvärr är de lite för stora för att vara praktiska husdjur, men ändå!

HAH. Nu upptäckte jag att den vanligaste typen av husdjurssköldpadda, rysk stäppsköldpadda, kan bli 75 år gammal, och oftast så testamenterar folk dem efter sin död. Jag ska lätt skaffa en sån när jag flyttar hemifrån. Vi kommer bli BFFs på riktigt ju! :D

Källa: Wikipedia.
Jag tänker kalla den Raptor.

Ett annat djur som jag länge velat ha är en giraff. Jag vet inte hur det är där ni bor, men här händer det då och då att tjejer rider förbi på sina - bokstavliga - höga hästar och är allmänt "åh, kolla på mig, jag har en häst" och tycker att de är så himla bra (bitter? Jag?), och tänk er då om jag kom ridande på en giraff!

Källa: http://www.giraffes.org
De skulle bli rätt ägda... men sen har jag insett att vårt klimat kanske inte riktigt är giraffanpassat. Blir det halt ute kan man ju ana att det blir lite som bambi på hal is, fast värre eftersom det är ganska mycket giraff som kan trilla omkull och slå sig. Jag vet inte hur ni känner, men jag vill iaf inte ha en frysande giraff på mig när jag har bråttom till skolan.

Men idag insåg jag vilket djur som skulle vara ultimat att rida runt på under vintern. Det är inte bara stort och stabilt, det har dessutom massvis med päls som man kan värma sig i. Jag pratar förstås om...

Källa: http://www.williamstorg.com
...myskoxen! Tänk er själva, folk står och fryser i väntan på bussen på morgonen, och då rider jag förbi, fett chill på min myskoxe. Det är varmt och skönt för jag har burrat in mig i pälsen, och vi lunkar framåt i 30 km/h (enligt vissa källor 50-60). Ingen vågar bråka med en, för min myskoxe väger 200 kg och har ett huvudspecialdesignat för att stånga sönder andra myskoxar.

Oh, yeah. Myskoxe vore skiten alltså. Man ska bara hitta någonstans att förvara den också...

True story.

6 kommentarer:

Dreaner sa...

Myskoxe är nästan en TaunTaun!

Ell sa...

FAKTISKT! Fast på fyra ben. Så det är extra awesome.

Chriss sa...

Jag älskar när du är så här störd XP

Fast jag har velat ha en sköldpadda sen jag såg Turtles som liten!

Cykel sa...

Jaaa, du har bra husdjurssmak!!

Har med velat ha en sköldpadda, dom är så söööööta!


... sen vill jag ha en pingvin, snacka om bff där! Fast folk skulle bara envisas att leka med den och ge bort den och sånt :// skulle nog inte vara så hållbart...

MEN, helst av allt vill jag ha en struts!!! åååh, stört charmiga och söta djur och jättesnabba! :D När det är kallt kan jag rida på min struts vart jag vill så snabbt att jag inte känner kylan :D

Ch sa...

Hah, en av mina bästa kompisar (kanadensare) är helt såld på sköldpaddor. Han vill ha en giant tortoise (jättesköldpadda typ), för det verkar vara fett chill och så har de tydligen personlighet också. Kan inte påstå att jag inte gillar idén!

Ell sa...

Chriss: HAHA, tack!!

Du borde också skaffa en! Så kan våra sköldpaddor bonda också!!

Cykel: Ja, visst är de??? :D

Neeej, inte ge bort pingvinen! Den skulle ju vara så bra att ha på vintern också! Alla skulle leka med den.

ÅH, struts!! Ett tag var min plan att reinkarneras som en struts och springa i öknen ett helt liv. De verkar fett nice.

Ch: Jaaa, blir de inte asgamla också??? För det är nice. Men så svårt att ha en två meter sköldpadda i sitt hus liksom!