fredag 9 juli 2010

Too awesome för rubrik

Jag har egentligen aldrig varit något fan av bläckfiskar. Jag tycker de är ganska äckliga, med sin slemmiga sugkoppar och manetliknande kroppar...

...men nu har jag hittat en bläckfisk jag faktiskt gillar! :D Ingen mindre än psychic octopus Paul! För de som inte följer fotbolls-VM så är Paul en tysk bläckfisk som hittills har förutspått korrekta resultat för alla Tysklands matcher! Han är amazing, med andra ord.

Så nu ogillar jag inte bläckfiskar lika mycket längre. Fast väldigt många verkar vilja göra mat av honom, men jag läste att Spanien lovar att skydda honom om det behövs. Vilket ju är det minsta man kan begära när han förutspått att de ska vinna allting!

Frågan är hur Paul tror det kommer gå i quidditch-SM? Det är synd att vi inte har tid att fråga honom...

True story.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker däremot att bläckfiskar är skrämmande. Snart tar de över världen eftersom de kan räkna ut alla människans (okej, tysklands) drag inom fighter. ...coolt, MEN SKRÄMMANDE!!!!!!!

Ell sa...

Hahaha, men bara inom fotboll! Jag tror vi är säkra än så länge i alla fall... :P