onsdag 14 april 2010

Wtf Adlibris??


WTF ADLIBRIS!?

Så, när jag försökte track down alla Holmes-böcker så var det en specifikt som var fucking omöjlig att få tag på. Jag skojar inte, jag var tvungen att ge mig ut på en quest till andra sidan Täby för att komma till biblioteket där den fanns, för att få höra att den var gömd nere i magasinet SOM VAR LARMAT, varpå jag tvingade den stackars bibliotekarien att söka lite djupare i sin dator (bokstavligt talat, jag sa åt henne vad hon skulle söka på för att få bättre resultat) tills hon hittade ett annat exemplar som inte var i magasinet.

Anyway, när jag gjorde detta så tänkte jag att jag kunde köpa boken istället och letade på Adlibris. Jag hittade inte den specifikt, men en bok under namnet "The Complete Sherlock Holmes" för 119 kronor, som jag tänkte att jag kunde köpa. Egentligen tänkte jag att jag ville ha en maffig volym med alla i, men för 119 kunde jag tänka mig en pocket som det stod att den var.

DET HÄR ÄR VAD JAG JUST HÄMTADE UT FRÅN POSTEN!!! DET ÄR INTE EN POCKET DET ÄR EN KOLOSS PÅ 1400 SIDOR!!!

...en fantastiskt vacker koloss, förstås (lol, see what I did there?). Mitt enda problem just nu är var jag ska placera den. Bokhyllan känns inte värdigt nog...

:D

True story.

5 kommentarer:

Trams sa...

Wow! Det där kan vara en av de vackraste böckerna jag någonsin sett! Jag måste komma och hälsa på den!

Emma sa...

Alltså SHIT! Måste ha. Jag kom aldrig ihåg att säga det här när vi brunchade, men jag är galet förälskad i Sherlock Holmes (så sjukt braaa!!). Den där kolossen ska bli min. :D

Ell sa...

Trams: JAG VET DEN ÄR SÅ JÄVLA VACKER!!! Jag dör lite av lycka bara jag ser den.

Emma: KÖP DEN! 119 kronor och gratis frakt är VÄRT.

Haha, jag fattade faktiskt det när du kallade hunden för Baskervilles hund!!! Jag dog lite inom mig av fangirlig lycka då, fast jag sa inte heller något!

Vickan sa...

Wohoo! Nice! Men den ser väldigt bekant ut. SF i göteborg har haft den och Charles Dickens liggandes på en bänk redo för att säljas. Borde finnas på SF i stockholm också?! :o

Ell sa...

Ja, alltså jag har inte direkt letat efter den, den bara dök upp i min brevlåda. ;P