lördag 30 juni 2007

"Mr Anderson..." (*Matrix-röst*)

Okej, så nu har jag skickat mitt första fanmail tror jag. Jag vet inte om mitt, Chriss och Martins mail till Rowling räknas (vi fick faktiskt svar via mail från nån av hennes assistenter efter typ tre månader, så det blev läst av nån iaf!) för det var inte direkt fanmail utan mer... ett desperat rop på hjälp.

Men nu är det fanmail på riktigt, typ! Det är alltså till (för er som inte räknat ut det än) Richard Dean Anderson (aka MacGyver aka Jack O'Neill för riktigt tröga människor) och jag tänker absolut inte skriva ner det här. Faktum är att jag skrev det för hand igår innan jag somnade (så risken finns att han inte kommer kunna läsa det pga min värdelösa handstil) så inte ens jag kommer ha en kopia av det när jag vil skickat det. Och tur är väl det.

Jag hoppas han svarar iaf! För det är ju för mitt projektarbetes skull, om ni inte redan visste det så ska jag ju testa olika MacGyverisms och se om de funkar, och då tänkte jag att jag kunde ju alltid skriva till RDA och fråga vilken han tycker är bäst/jag borde testa. Och jag läste nånstans att det kan ta typ tre månader att få svar (eller det är vad det brukar ta) så det är nog bäst för mig att skicka det idag så att jag inte får eventuella svar försent.

Så det är väl vad jag kommer roa mig med idag, skicka brev. Ja, och köpa sist säsongen av Vänner förstås, så det blir en "rolig" utflykt till Åkersberga efter att jag varit i Täby Centrum och shoppat lite (OCH POSTAT BREV! :D :D :D). Is nice, liksom.

Jag älskar mitt nördiga liv!

That's enough of that shit.

Btw, om någon blir inspirerad och vill skicka brev till sin eventuella idol så är smartaste sättet att hitta adressen att antingen hitta en officiell hemsida eller googla på "[namn på kändis] address". Om ni undrar, alltså. ;P

3 kommentarer:

Chriss sa...

Jag hoppas han svarar, det vore fett coolt! :D

Ell sa...

Jag vet! Jag pratade med Totte i min klass om det på bussen igår och han bara "men fatta vad coolt... att få brev från MacGyver" och jag bara *dör* typ. XD

Chriss sa...

Haha, ja, men det skulle ju vara coolt! XD