söndag 1 juli 2007

Bring back the perfect day

Jag vet inte riktigt vad det var tänkt att jag skulle göra idag. Jag vet att jag lovade pappa att jobba, men jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska göra och ärligt talat försöker jag hellre mig på att göra lite skolarbete än vad jag går ut och sliter. Jag för trött, faktiskt. Dessutom är pappa inte ens hemma.

Men tror ni jag har tillbringat dagen med skolarbete? Nej, istället såg jag på Vänner i säkert tre timmar innan jag sa åt mig själv att skärpa mig och satte mig här istället. Nu har jag faktiskt skrivit en sida till på tentan jag jobbar med nu, men jag har typ två sidor till att skriva innan jag är klar, så det är väl kanske inte överdrivet duktigt. Men jag ska skriva klart det idag, jag lovar. Ehum.

Igår blev betydligt sämre när jag satte mig på bussen till Åkersberga och mitt MP3-batteri dog. Det var - precis som jag misstänkte - ett tecken på att butiken jag skulle till var stängd, så efter det fick jag stå och vänta på en mystisk buss i hundra år innan jag äntligen kom hem. Då var jag inte på jättebra humör, kan jag upplysa er om. Så det var till att titta på Vänner och Die Hard tills jag somnade, och då kändes allt såklart bättre.

Jag vill seriöst bara bli klar med skolarbete och jobb så att jag kan koncentrera mig på att ha sommarlov. Tänk att kunna lägga sig och - vad vet jag? - läsa om Harry Potter-böckerna eller läsa den där nya boken jag sett lite överallt, Labyrinten tror jag den heter. Men som det ser ut nu verkar det inte bli så.

Stress - the story of my life.

That's enough of that shit.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Jobba är inte kul -.- Och inte plugga heller :/

Vad dåligt av affären! :O

Ell sa...

Nej, det är drygt. -_-

Fett surt! Vi får hoppas på imorgon!