torsdag 18 januari 2007

Men man nästan måste vara två

En av de bättre grejerna med Marcus är att han förstår mig väldigt mycket när det kommer till förhållanden, vilket är konstigt för hade ni frågat mig för ett år sen är han nog inte den första jag trott att jag skulle prata relationer med var och varannan lunch (den sista är nog George Bush, tror jag, eller möjligen Saddam, har inte bestämt mig än :P).

Till exempel är Marcus ganska romantisk av sig. Inte som Toffe, som alltid pratar bebisspråk med sin tjej (man hör direkt vem han pratar med, I swear... å andra sidan har han en hel del andra fina pojkvänskvalitéer: han tycker det är självklart att betala för tjejen och att man lätt dissar att supa för hennes skull, "det är värt det" är hans ständiga catch-phrase), utan mer lagomt romantisk - vi vet ju alla att Marcus har både självdistans och humor när det gäller allt. Han kommenterade t ex Martins snälla replik "nej, jag tycker inte du är tjock, jag är bara rädd om ditt kolestrolvärde" med "det var ju jäkligt romantiskt", och sen störde han sig på att tjejer i allmänhet är så rädda för att gå upp i vikt. Heja!

En annan grej som han verkligen förstår är den här grejen med att sova tillsammans med någon, antagligen hatar Zackrid oss eftersom vi gärna diskuterar fördelarna med det. Visst, man sovar kanske inte alltid jättebekvämt, framför allt inte i trånga sängar, och den andra personen kan vara en riktig pain in the ass på morgonen (mer om det längre ner :P) och den kan sno täcket och ha sig, men det är ju mer eller mindre fakta att det är mycket bättre att sova två. Av flera anledningar:

För det första är det ju fullkomligt ångestdämpande, tom Marcus håller med där och det finns nog ingen som har så mycket artistisk ångest som han. Man somnar alltid snabbare om någon ligger bredvid, har jag märkt, i alla fall om man känner personen. Och vaknar man på natten och har haft mardrömmar, vilket börjat hända mig oftare och oftare, så går det över direkt om man kan krama på någon annan. Helt perfekt.

Sen är det varmt också: "jag vet, Kia snor nästan alltid täcket när hon sover, så jag vaknar runt fem någon gång och fryser som fan. Men då är hon asvarm, så det är bara att krypa upp hos henne. Det är som värsta bastun" för att citera Marcus. Precis så är det ju.

Dessutom är det mysigt. Det kanske är jobbigt att vakna med någon man inte känner, och det spelar faktiskt ingen roll hur mycket man tycker om någon: det är alltid jäkligt att gå upp på morgonen och jag är alltid på världens sämsta humör då, men trots det så är det ju värt det, för det är sjukt mysigt. Och det är ju det som räknas, typ.

That's enough of that shit.

Dagens XD
Spänsson har fått för sig att jag ska skicka bilder på mig själv och Chriss när vi duschar tillsammans nästa gång. I'm not telling you why.

Dagens >_<
Snart slutar jag hoppas på romantik.

6 kommentarer:

M sa...

Det är en av sakerna jag verklign önskar vi hade gjort när William var här. Sovit i samma säng. Och kanske haft sex, jag har inte bestämt mig. Det hade antagligen gått hand i hand, besvärligt.

Ell sa...

Det behöver det ju faktiskt inte göra, jag och Martin började ju vårt förhållande med att dela säng med varandra, och vi hånglade inte ens den natten (kysstes, däremot :P), liksom.
Men jag förstår att du ångrar det, det var lite synd. :/ Ni får ta det nästa gång! :D

M sa...

Det besvärliga är ju när man typ har 1 vecka quality-time och sen inte ser personen ifråga på typ 6-8 månader. =/ Men vi får se hur det blir i sommar, när vi inte är michelinpackade i vinterkläder =p

Ell sa...

Jag vet, det är lite jobbigt. Då vill man ju försöka hinna med så mycket som möjligt på den korta tid man har, och då blir det kanske inte så bra och kvalitativt som det borde. :P
Haha, ja, det är nog betydligt bättre då. ;P Lättare att vara sexy också! XD

M sa...

Jaa! Precis! Jag går och funderar på vad för kläder jag ska ha på mig när jag är där (Det blir typ 40C i Washington i Augusti, så jag lär väl gå runt i bakddräkt hela veckan, men ändå) och vad för kläder jag vill skaffa innan jag åker. Jag är så hemskt ytlig. XD

Ell sa...

Hahaha, jag förstår det. XD Men det är viktigt sånt där, jag och min lillasyster har haft "långa" djupa diskussioner om hur man gör när man väljer kläder på morgonen, det är ju en större process än vad en del människor inser!