onsdag 10 januari 2007

De gröna har tagit mitt land

På mer eller mindre allmän begäran kommer nu mitt klassiska mästerverk "De gröna har tagit mitt land" här. Den skrevs den 25 december 2005 när jag och Chriss spelade Heroes of Might and Magic III. Om man vill kan man sjunga den till melodin "När vindarna viskar mitt namn".

De gröna har tagit mitt land
Med alla braiga grejer
Jag känner blod på min tand
De stjäl våra jobb och tjejer
Till räddningen kom ädle Chriss
Och dödade alla med svärd
Hon gav dem en rättfärdig diss,
Men's jag flydde för allt jag var värd.

De gröna har tagit mitt land
Ej hann jag dit när jag borde
De tog det rakt ur min hand
När jag "viktigare" saker gjorde.
Klara mig själv fick jag göra
Då Chriss var upptagen nån annanstans
För under attacken från de gröna
Såg så de bruna sin chans

De gröna har vandrat i Chriss land
Och förbannad började hon svära:
"Må eran mat bli till sand!
Och från bögarna frun din ska lära!"
Men sedan hon flashat sin armé,
Skynda de i all hast iväg
Ja, en fröjd det var att se
När Chriss ropade "din fega, jävla bög!"

De gröna har tagit mitt land
Och jag har en finne på armen
Jag vill ha en svit på Grand
Men istället fick jag koppla på charmen
För att få Chriss, vår älskade hjälte,
Att gå dit och slåss som en man.
Hon spräckte motståndarens mjälte
Och den spännande striden hon vann.

De gröna har tagit mitt land
Men nu är det snart dags att sova
De ligger och lurar på min strand
Nån gång ska de gå spö vill jag lova
En tand för en tand, ett öga för ett öga
Ja, jävlar vad de ska få spö.
Och även om de till mig lyssnar föga
KOM IHÅG ATT NI EN DAG SKA DÖ.

Skriven av mig och högst inspirerad av William Shakespeare.

That's enough of that shit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*asg* XD XD XD
Den var ju bäst! :p

Ell sa...

*Bugar* Tack, tack, tack! XD

Chriss sa...

g*ASG* XD XD XD

Kan du inte lägga ut "I love the flowers" också? :D

Ell sa...

JAAAA, det ska jag! :D :D :D