onsdag 25 oktober 2006

Must be funny, in the rich mans world

Så är det ett avsnitt av Crocodile Hunter som man redan sett! :O Ja, ja, då skriver jag väl skit här då, trots att ingen läser.

Igår var jag i Täby Centrum, minding my own business som det heter nu för tiden (förr hade man sagt att man uträttade några ärenden, men inte nu), och lyckades på något vis strutta in på Megastore. Letandes bland DVD-boxarna efter något smaskigt att derggla efter hade jag snart gått igenom nästan hela filmutbudet och kommit fram till nyheterna. Och vad får jag se? Det här:



Ser ni? Jag såg i alla fall, och det var kärlek direkt. Det var liksom när jag såg dem som jag mindes att Martin berättat att de ju skulle ge ut orginalversionerna på DVD, de som gick på bio -77, -80 och -83. Och jag hade liksom inte fattat vad det innebar förrän jag såg dem där.

Det var aldrig någon fråga om jag skulle köpa dem eller inte, bara hur snart och var. Önska mig i julklapp? No way, jag måste ha dem nununu. Jag har velat se orginalversionerna hur länge som helst, och jag har lovat mig själv att om jag någonsin hittar dem så skulle jag se till att se dem. Och det var dags att vara upp till bevis på det.

Jag köpte dem inte igår, lite självbehärskning har man väl. Först skulle jag hem och kolla upp var de var billigast (Megastores onlineshop, 139 kronor styck), och om det eventuellt fanns en DVD-box (nope, eller jag vet inte, jag förstod aldrig det där). Sen när jag kollat allt det där bestämde jag mig för att skita i det och köpa dem på Åhléns, det skulle ändå bara bli 477 kronor allt som allt, det kan man väl leva med?

Men vääänta lite, säger en väldigt mobbad minoritet av min hjärna, 477 är ju jättemycket! Du kan ju få minst ett par jeans för det. Eller fyra t-shirts, linnen eller nåt sånt, allra minst. Eller en tjocktröa eller nåt två, ska du verkligen? Det finns massa saker man kan få för 477 kronor, tänk på all choklad till exempel! Och lägger man till en krona, då kan man få alla Star Wars-filmerna på DVD och ett tuggummi! :D

Så det var ju bara att köpa dem idag, vad skulle jag göra? Tänk er själva lix, det absolut bästa ni vet, gånger tre, på DVD (som är the shit) i den absolut första versionen? Jag menar, man behöver inte vara Star Wars-nörd för att förstå det här, eller hur? Jag hoppas fan inte det, annars är det jag som är galen...

Visst, 497 (som det blev till sist, för jag fick köpa Return of the Jedi på Megastore ändå) är mycket pengar, men ska man tänka logiskt (kvinnligt, according to mamma) så har jag redan tjänat in det: jag delade priset på Lost-boxen med Acksäll, så där tjänade jag in 200 (hade liksom köpt den oavsett, ju), sen ska ju Chriss och jag få VIP-pass till SF-mässan, och där tjänar jag ju in inträde plus två (kanske tre) autografer (för jag vägrar välja mellan Jake Lloyd och David Prowse, det gör jag), vilket bli 3-400 till... och då har jag ju lätt gjort mig förtjänt av de här filmerna!

Dessutom, viktigast av allt, så vad ska man med pengar till om man inte får impulsköpa dyra grejer ibland? Visst är cash kung, jag hade inga problem med att ha mycket pengar i sommar, men jag måste säga att jag hellre är pank än jag saknar något som jag verkligen, verkligen vill ha. Och sen är jag inte helt pank heller, så I'll survive.

Nu ska jag nog njuta av mina DVDer (eller Sex and the City, svårt val :P), och sen är det äntligen säsong 3-premiär på Lost ikväll! Beskrivningen på TV4.se verkar lovande, och enligt goda källor är de första tio minuterna en konstant källa till "OMG!"-utrop.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
FILMERNA ÄR MINA, HAHAHHAHAHA, ÄGDA! :D

Dagens XD
"Du gjorde som Ana-Lucia!"
"Va!?"
"'She fucked Sawyer!' och sen tog hon pistolen, men 'you fucked Martin' och sen tog du majsen!"
"Men jag hatar majs!"
"Ja, och Ana-Lucia hatar pistoler!"
- Zackrid (1, 3, 5) är en mystisk man...

För övrigt lär jag ändra en del grejer i marginalen när jag postat det här, t ex kommer jag byta logga... vad tycks? Foto, redigering, och ALLT har jag gjort! :D

7 kommentarer:

Chriss sa...

Klart man köper nåt man verkligen, verkligen, verkligen vill ha - även om det är svindyrt! :D

Snygg förändring på sidan, förresten! ^^

Ell sa...

Ja, precis! :D

Tack! :D :D

Anonym sa...

Star Wars!! *dör och återuppstår*
Vill ha!!
Det där bevisar typ att jag förstår dig och om du är galen så är jag det också.

Ell sa...

Hahaha, jaaaaa! :D :D :D

Vad bra, då är vi två! ^^

Zackrisson sa...

"Zackrid (1, 3, 5) är en mystisk man..."

Ellen är en mycket klockren kvinna. XD

Ell sa...

Hahaa. ;P

Ell sa...

Åh, coolt! :D