måndag 17 oktober 2005

Novas hemliga pojkvän

Nu är man äntligen tillbaka i skolan! Det märks ju att man saknat det, för vi har haft hur roligt som helst. Nova har uppenbarligen skaffat en hemlig pojkvän, som hon träffade på lajvet. Till råga på allt så är den pojkvännen en kille som hela Gråsvärden tycker är asdryg, men Nova hävdar att han är för perfekt.

Dessutom förnekar hon att han är hennes pojkvän, hon vet inte ens om hon har några känslor för honom. Men jag och Lina gick in på Sockerdricka och letade upp honom, och satt och läste upp dikterna han lagt ut där. Vi hade hur roligt som helst, men Nova låg och skrek på golvet om hur mycket hon hatade oss.

Fast det gör hon ju egentligen inte, hon bara tror det. Faktum är att hon också garvade när vi läste upp hans dikter och kom med konstiga teorier, men det skulle hon nog inte erkänna. Men folk som känner Nova lär ju förstå det, hon är precis som Per och skrattar åt precis allt.

Men hon och Den Hemliga Pojkvännen ska typ träffas på torsdag, men hon vet inte var. Romantisk som han är har han bara sagt att han ska kidnappa henne, utan att ge henne någon information om var eller när. Jag och Lina funderar starkt på att förfölja henne och ta reda på hur saker och ting ligger till, men vi vet inte. Dessutom ska jag ju träffa Ludde då.

Nu sitter jag på datorkunskapen och försöker lära mig om Powerpoint. Vilket är helt meningslöst, för det vi går igenom har jag kunnat sen mellanstadiet, då jag, mina syskon, Zackrid och Zajje tyckte att Powerpoint var the height of cool och gjorde massa häftiga presentationer där.

Så egentligen kan man ju säga att jag är för bra för de här lektionerna, jag menar, jag ligger typ alltid före. Men sen är det väl som Nova sa när hon förklarade sina höga betyg "det finns ju inget att göra på lektionerna förutom att plugga". Därför är jag en duktig liten elev och gör mina uppgifter. Även om de är tråkiga och inte ger mig något utrymme för kreativitet.

Ikväll ska jag färga håret. ^^ Ska egentligen bara ha i mer rött, men det lär bli fint i alla fall. Den färg jag har just nu är nämligen så grymt tråkig, den är liksom tråkigt brun med en svag antydan av något rött i den. Helt värdelöst när man vill ha fint rött hår med svart underhår (som folk sällan ser, men det är faktiskt ganska snyggt. Det svarta sitter iaf, vilket är skumt, för alla tidigare försök med svart hår har inte gått så bra...). Men nu ska det bli fint rött igen. ^^

Ska pierca mig mer också. Har tänkt ta tre hål till i vänstra örat, och inga fler i det högra. Från början tänkte jag ta två i vänstra och ett i högra, men jag har ångrat mig nu. Så någon gång i veckan ska jag nog orkar mig ner till frisören och se om de har tid att ta hål i öronen på mig lite grann. Jag har ju pengar. ^^

Måste se Fever Pitch också. Jag lånade den på biblioteket i fredags, så nu har jag några dagar på mig att se den. Man får ju låna filmer i en vecka (och det är gratis, fett mycket bättre än att hyra, fast tyvärr har biblioteket inga bra filmer... eller jo, ett par), så det är väl inte jättepanik. :P

Just nu gjorde jag en lista på Johnny Depps fem bästa filmer i min fina Powerpointpresentation. Eftersom jag inte har något bättre att skriva kan jag lika gärna lägga ut listan här:

Johnny Depps fem bästa filmer
  • Charlie and the chocolate factory
  • Pirates of the Caribbean
  • Edward Scissorhands
  • Finding Neverland
  • Chocolat

Jag vet att alla hatar Chocolat, men jag tycker faktiskt att den är bra. Johnny Depp och choklad är aldrig fel, helt enkelt, det är bara att acceptera. ^^

Over and out.

6 kommentarer:

M sa...

OMG! Det måste vara Max hon menar!!!

Ell sa...

Japp, det är ju det det är! :P

Anonym sa...

Det är jättekul att läsa vad du gjort under dagarna :)
Forsätt lägga ut den, du skriver på ett roligt sätt.

//Grynkorven (på hogwarts.nu)

Ell sa...

Ååhh, nu blev jag jätteglad när någon annan än mina nära vänner kommenterade! ^^
Och jag ska självklart fortsätta blogga! :D

M sa...

Heja Ellen!

Snart är din blogg lika känd som Citat.tk =p

Herremu...Max alltså.

Vad stört!

Anonym sa...

Physalis: Det är inte alls stört! Han är jättesöt! *lipar*

Ellen: VAFAN! Ett helt bloggstycke om "min hemliga pojkvän"! Jag vet inte vad jag ska säja, men jag är djupt chockad!
(du vet ju att jag skrattar nu, men seriöst, jag är SERIÖS!!)