fredag 15 juli 2016

Review: PathFinder

PathFinder PathFinder by Angie Sage
My rating: 3 of 5 stars

Ingenting i eller på den här boken berättar att den är uppföljarserien till Septimus Heap-serien, vilket är irriterande för jag har inte läst Septimus Heap-serien och det gör att det kändes som att jag dragits med på en fest där alla känner varandra utom mig. Även om festen är nice fattar man inte vad som pågår och det är irriterande.

Jag gillade settingen och karaktärerna som de presenterades för mig, men jag hade stora problem med att skilja på alla Heaps och förstår hur magin fungerade. Förlåt, my bad: the Magyk. Stavningen och det konstanta felstilandet av magyska ord var rätt störande, och inte vad jag vill ha av en bok.

Plus att det kändes aldrig som om ploten kom igång, inte förrän boken höll på att ta slut och nästan allting löste sig, vilket gör böcker långsamma och jag gillar inte det. Kanske är jag för gammal för boken men det kändes också som om den gjorde alldeles för mycket telling snarare än showing, på ett sätt som liksom översimplificerade allt ... men ja, jag kanske är för gammal.

Känner lite för att läsa Septimus Heap-serien nu, men jag kommer inte springa till biblioteket för att få dem. Men om de plötsligt trillar ner i knät på mig eller så ...

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: