söndag 10 juli 2016

Review: Onda krafter i Sollentuna

Onda krafter i Sollentuna Onda krafter i Sollentuna by Coco Moodysson
My rating: 2 of 5 stars

Så, den här boken vill verkligen att man ska tro att den är fantasy och sen ba ba "SIIIIKE, det var jag inte, jag handlar om depression"! Jag antar att vissa böcker eller skräckfilmer kan göra så, men den här kunde det inte.

Ärligt talat de första typ 30 sidorna eller så trodde jag den skulle bli rikigt bra, det fanns liksom något mörker som smög i bakgrunden, men sen gjordes ingenting kreativt med det alls. Huvudpersonen är EXTREMT svår att gilla och otrevlig, och jag tycker inte någon av de andra karaktärerna var mycket bättre.

Värst är de vuxna, de var alla genuint dåliga människor. Och oansvariga på alla sätt. Jag vet att den är skriven ur en fjortonårings perspektiv, men ändå, vadfan?

Och hunden bara försvann. What the fuck. Den bara dog. Jag antar att det var ett bra beslut för den, men ändå. What the fuck.


True story.

Inga kommentarer: