torsdag 21 juli 2016

Pokémon Priv

Pokémon Go släpptes ju som ni säkert vet i lördags. Åtminstone i Sverige, det fanns ju i andra delar av världen ännu tidigare, och eftersom jag taggat spelet i idk ett år eller mer, när det nu announcades, kan ni ju tänka er att jag var taggad. Älskar ju pokémon, har spelat alla main-spelen och tänker inte sluta med det direkt.

Så det var till min enormt stora sorg jag insåg att jag inte hade något sätt att spela spelet. Att det inte skulle fungera på min BlackBerry Q5 var väl inte så förvånande, den har ju inga appar whatsoever, men jag tänkte att worst case kan jag spela på surfplattan och använda telefonen för att dela internet till den.

Fast sen visade det sig att jag inte alls kunde göra det för till och med surfplattan har för dålig version av Android. Det var helt enkelt dags att göra slag i saken och köpa någonting jag haft ögonen på också i nästan ett år: BlackBerry Priv.


Japp, en BlackBerry med Android och ett utfällbart tangentbord. Operativsystem är Android men med vissa BlackBerry-funktioner så det är som att den är fucking gjord för mig. Mitt enda complaint är att den har qwertz och inte qwerty, så y och z-tangenterna har bytt plats. Men det är ett rätt minor complaint på en i övrigt amazing telefon.

Så nu kan jag spela pokémon!!! Fick telefonen igårkväll och är sjuk nu så har inte haft tid att ge mig ut på någon ordentlig jakt, men några gånger har jag iaf lämnat huset och tagit lite pokéstops. Älskar det so far! Älskar när nån lägger en lure och man ser hur folk flockas, älskar att hälsa på andra som är ute och jagar, och älskar att hitta nya pokémon. Det är typ allt jag drömt om!

Är såklart Team Valor för pokémon röd är det bästa spelet. Det är också praktiskt att hela mitt jobb är det, för vi har ett gym precis utanför museet (samt massor av pokéstop inne i museet - så kom dit!) som vi tänker försvara, så då underlättar det om alla valde samma liksom.

Imorgon ska jag och Zackrid ut till Täby för att jaga pokémon och efter det ska vi nog på det där skitstora pokémoneventet på Gärdet. Älskar att det gick från "vi träffas ett par stycken och jagar pokémon hela natten" till "vår huvudsponsor Tre kommer att sätta upp en extra telemast för att alla ska ha mottagning och sälja laddningsstationer till de som behöver dem" på bara några dagar.

Det är så extremt spårat och så extremt fantastiskt.

Aja, tills dess ska jag se klart Stranger Things som jag ägnat dagen åt. Känns som en blandning av typ alla Stephen Kings bästa berättelser så den är ju verkligen right up my fucking alley.


Fast allvarligt, hur fan ska jag vänja mig vid storleken på den här jävla telefonen? Den är helt orimlig.

True story.

Inga kommentarer: