torsdag 23 februari 2012

Årets boktipsare

helluuuu. blev en rätt tuff dag i skolan med mycket att lära sig (asså shit biologi är svåårt), så det var skönt när man kunde sticka till kulturhuset efteråt och bara relaxa lite med chrissie. det var prisutdelning för årets boktipsare där som chriss varit med och anordnat nu när hon praktiserar (eller förlaget hon praktiserar på hade anordnat det med massa andra), så det var najs.

blev en härlig middag där också bestående av jättegoda snittar och lite champagne. vardagslyx måste man ju ha! ;)

fick en goodiebag med grejer också. böcker typ. lite ranelid och sådär, man är ju kulturell som ni förstår!!!

Imorgon får jag en ny mobil med ny kamera och då kommer bilderna antagligen bli bättre!!!! 
choklad fick man också, passar bra att mumsa på när man citerar lite ranelid på bästa skånskan!

tänkte att jag skulle utlysa en liten utlottning i bloggy också eftersom man fick en bok jag redan hade: Det borde finnas regler av Lina Arvidsson (utgiven av Gilla böcker, som chrissie praktiserar på). det är en ungdomsbok som handlar om hur svårt det är att vara fjorton typ (mkt underhållande att läsa när man inte är fjorton). vill ni hade den får ni kommenteraaaaa.

peace out, darlings!!!

(Eftersom jag aldrig går på events där man får käka asgoda snittar och dricka champagne (som det kanske var, jag vet inte: jag drack det alkoholfria alternativet cider) OCH få en goodie-bag (stavning?) var jag tvungen att skriva det här i lite mer... fjortisstil. Förlåt. Men jag är faktiskt seriös med utlottningen eftersom jag nu har dubbelt av boken - och den var bra!)

(För att öka den kulturella nivån tänkte jag avsluta med ett Ranelidcitat: "Om kvinnan säger nej till mannens säd i 60 år så dör mänskligheten ut." Värt att tänka på!)

(Pax vobiskum.)

(Det betyder 'peace out' - på latin!)

Inga kommentarer: