lördag 10 december 2011

Bruce Willis är far till alla barnen

Alltså jag har jullov nu. Känns sjukt bisarrt. Och osant - vilket det iofs är. Har omdugga på torsdag, och sen har jag en omtenta 10e januari som jag måste plugga till. Jag ber till Gud som inte finns att jag klarade tentan jag hade imorse, så att jag inte måste ha omtenta den 11e också. Fast om jag måste det så ska jag fanimig klara båda. Sen ska jag storma min galna lärares kontor och skrika GET BACK MOTHERFUCKER YOU DON'T KNOW ME LIKE THAT. Kanske.

Är sjukt trött. Somnade efter ett inatt och gick upp sex. \o/ Ibland får man bara vara nöjd med att man tog sig till tentan, haha. Dessutom har jag gått 13k steg! Tog en timmes promenad i ösregnet. Väder är iofs inte ett problem egentligen (man är väl biogeo!), men var sjukt kissnödig. Drar helt klart ned på promenadkvaliten. Det ville ni veta, va? ;P

Efter att ha nördat mig i värmen några timmar åkte jag hem till min bror. Har inte varit där sen strax efter att han flyttat in, så det var kul att se hur det såg ut. Hade inte ändrats så mycket, men vafan. Min kära syster kom också dit, vilket var ännu trevligare för vi har inte umgåtts alla tre på jättelänge. ^^

Egentligen skulle vi ha Die Hard-kväll (jag försöker skapa en tradition!), men Lisa insisterade på att vi skulle se Idol-finalen (dock fick jag inte se Top Model??? Inte ok), så det gjorde vi. Jag var inte imponerad, fast jag gillade vinnarlåten... inte bara för att Darin skrivit den! Efter det såg vi faktiskt Die Hard, som var briljant som alltid ("Now I've got a machine gun HO HO HO"... Jag måste göra en sån t-shirt). Seriöst: briljant. Vi såg dock inte Die Harder (ska nog göra det imorgon tror jag. Blev sugen...), utan Lisa tyckte vi skulle se Tomten är far till alla barnen. "Orkar du det?" frågade vi, eftersom klockan nästan var tolv och hon skulle upp sju. "Jag kommer ändå bara få sju timmars sömn, så det kan lika gärna bli fem", sa hon. Känner igen den känslan alltså...

Det finns ju jävligt många människor som säger att svensk film suger... och jag håller inte med alls. Tomten är far till alla barnen är svensk film när den är som bäst, och den är så jääävla rolig. Hade helt glömt det, men som mina Twitter-följare bör ha märkt är den ju full av klockrena citat ("men dö för i helvete, tomtejävel!").

Nuuu ligger jag i min brors gamla rum, som alltså är gästrum. Rätt glad att jag bestämde mig för att sova här istället för att åka hem eftersom det hade varit asdrygt att åka hem nu. Dessutom ska jag och mamma baka lussebullar imorgon, vilket alltid är en bonus! Gillar fan julen alltså.

Om man skulle testa på det där med sömn ändå...

True story.

Inga kommentarer: