söndag 30 maj 2010

Clint is da man

Det är ju inte bara Eurovision som gör livet värt att leva nu för tiden (HAH, who am I kidding - livet är så jävla värt att leva just nu!), en av mina favoritpersoner i hela världen fyller ju år idag! Hela 80 år blir vår kära Clint Eastwood, och det ska vi fira med att se The Good, the Bad and the Ugly (egentligen var planen ett maraton med hela Dollar-trilogin, men jag har fan asmycket att plugga så det fick bantas ner. Skittrist).

Jag vet att jag pratar om massa skådisar mest hela tiden (BruceWillis-JeremyIrons-RichardDeanAnderson-JohnCusack-BruceBoxleitner-JackBlack-RobertDowneyJr-MarkStrong osv...), och att Harrison Ford är the love of my life, men rent filmiskt så finns det ingen som Clintan. Det är mycket möjligt att han faktiskt är min absoluta favoritskådis, för vem är lika awesome?

Egentligen skulle jag vilja tjata om alla tusen anledningar till att Clintan är så fantastisk, men det har jag inte tid med, för jag måste ta tag i biologin. Men jag lämnar er med dessa visdomsord från the man himself.

"I don't believe in pessimism. If something doesn't come up the way you want, forge ahead."
True story!

Inga kommentarer: