tisdag 24 april 2007

You'll never shine if you don't glow

Här var det aktivt, eller inte. Det känns lite som att det inte spelar nån roll vad jag skrive eller inte för jag får aldrig några kommentarer ändå, men jaja, får väl skita i det och skriva på för att jag vill.

Nu senaste tiden har jag varit lite deppig igen av en himla massa anledningar, främst på grund av all jäkla stress man utsetts för. Och sen blir det väl inte bättre av att de enda tröstens ord man får är "det blir bättre" (haha, eller "jag går i trean, och jag vet att ditt lidande är obetydligt i jämförelse med mitt") - som om jag inte visste det? Ni får ursäkta mig, men jag tänker inte vara glad nu bara för att det inte är jobbigt i juli. Är det bra nu är jag glad nu, och hör sen.

Jag är lite trött på alla meningslösa ord av tröst just nu, antagligen för att jag fått för många. Jag vill höra saker om mig, jag fiskar efter komplimanger för att känna mig uppskattad, men det enda man får är "du är snygg", "du är snäll" och det biter inte direkt. Nåt personligt liksom, jag har varit i desperat jakt på något - vadsomhelst - som handlar om mig. Som jag sa till Martin skulle ett "men gå och dö, du är bara äcklig och billig och ingen bryr sig" kännas bättre om personen menade det.

Så slumpade det sig också så att bara några minuter senare när vi bråkade som vanligt ("jag kan väl inte rå för att du fittar dig!" - Gammalt djungelordspråk), och helt plötsligt säger han nåt i stil med "eller så blir du bara arg vad man än säger när du är deppig och blir förbannad så fort man antyder att du inte är perfekt". Och eftersom det var det första sanna någon sagt till mig på jag vet inte hur lång tid blev jag överlycklig. Inte för att jag vill att alla ska springa runt och förolämpa mig, men äntligen var det ju faktiskt något som handlade om MIG och ingen annan, nåt som var personligt!

Och därför är jag betydligt gladare och uppåt idag än vad jag var igår. Och resten styr jag upp lite i taget.

That's enough of that shit.

5 kommentarer:

Chriss sa...

Jag vet att jag bor långt bort och att det blir svårt att ta åt sig av det jag säger, men när jag säger något om dig så menar jag det alltid. I mina ögon är du (nästan) perfekt och även om det bara är jag som glorifierar dig så är det vad jag känner. Jag vill inte att du någonsin ska tro att jag inte menar det jag säger till dig, för det gör jag verkligen. Du är en stor del av min värld <3

Ell sa...

Aww. :D Nej, du är väl faktiskt en av de jag tror. <3 Men ibland är det ju svårt att komma ihåg det när man är ensam och du är 60 mil bort på en åker...

Chriss sa...

Ja, jag förstår det (för ibland känner jag likadant).
Men jag ska försöka se till så att du inte glömmer bort det så ofta :)

Vikki sa...

Har du gett upp citatlistan helt? Den är kul som fan :D

Ell sa...

Inte officiellt, men jag är lite seg med den just nu. :P