söndag 5 mars 2006

So take these words and sing out loud

Goo Goo Dolls är skitbra. Ärligt talat, det finns få band som sätter texter på samma sätt som Goo Goo Dolls gör. Iris, till exempel, är ju bara för underbar, den texten förklarar ganska exakt precis hur det är att vara olyckligt kär i någon. Enligt mig.

Broadway är också en av mina favoritlåtar, för där har de lyckats få sista stycket i refrängen rätt. See the young man sitting in the old mans bar, waiting for his turn to die. När jag började lyssna på den låten fick jag för mig att det var tvärtom, old i young mans bar, liksom, men det är det inte, och det är det som är så underbart.

Och nu finns ju Better Days, också. Som på något sätt sammanfattar precis hur jag känner mig mellan det att jag åker hem, och att Chriss åk hit. Precis så. På något vis träffar de helt rätt, varje gång, och jag blir fortfarande förvånad när de gör det. Goo Goo Dolls is the shit, Chriss och Trams, vi får fan ta och åka till Tyskland eller var de nu håller hus och se dem någon gång!

Egentligen skulle jag inte skriva ett skit om Goo Goo Dolls, utan jag skulle bara upplysa er alla om att jag just åt universums godaste muffin. Allvarligt talat, den var så jäkla god! Har ingen aning om var den kom ifrån, jag hittade den i köket bara, men ÅH så god!

I övrigt stör jag mig på att SF inte verkar vilja visa Firewall. I alla fall inte vad jag hittade. DummadummaSF. Får väl försöka komma på något annat sätt att se den, då... Nu ska jag i alla fall äta mat, och sen ska jag se Indiana Jones and the Last Crusade för att trösta mig eftersom jag åkte hem från Chriss igår.

That's enough of that shit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yay! Goo goo dolls! ^^ Älskar verkligen deras låtar, så otroligt bra! och ja vi borde åka och se dem nån gång, :p fast jag har för mig att de håller till i USA... men men...

Och SF är otroligt dumma för det mesta!

Ell sa...

Jaaa, det är skiiitbra, ju! :D
Chriss sa att det närmsta de varit Sverige är Tyskland ("då kunde de väl göra en avstickare hit? Det är ju inte så långt!"), fast annars vore det ju feeetcoolt att åka till USA och se dem! :D

Ja, det är de! Jag får nog åka till USA och se den filmen också!

Anonym sa...

Du är också ett Kate&Jack-fan? ^^ Och som gillar Indiana Jones... coolt 8)

Ell sa...

Njaaa, jag är inte överdrivet förtjust i Kate&Jack, men jag tycker att de ska bli ihop... mest för att Kate ska låta bli Sawyer.

Och yeah, Harrison Ford, ju!