onsdag 15 mars 2006

"I hate snakes - I HATE 'em!"

Det här skrev jag i skolan om fobier för några veckor sen, blev rätt nöjd med texten, så jag lägger ut den här, tänkte jag. :P Och så ska jag påpeka att det här skrevs innan jag blev besatt av Indiana Jones-filmerna.

”Jag skulle vilja övervinna min manetfobi. Eller åtminstone byta ut den mot en häftigare. Och nu kommer folk antagligen skratta och tycka att jag är ytlig, men jag ÄR faktiskt seriös.

För maneter är ju så TÖNTIGA. Allvarligt talat, vad är det att vara för? Små slemklumpar som alla barnsliga killar spelar baseball med. TÖNTIGT.

Vilka är de häftiga fobierna, då? Det är de som innebär rädsla för häftigare saker. Jag vet att ni inte räknade med det (eller?), men jag har faktiskt exempel. BRA exempel.
Nämligen Batman och Indiana Jones.




Har ni skrattat klart nu? Okej…
Ormar och fladdemöss alltså. Tänk er hur Raiders of the Lost Ark skulle varit om Indy haft MANET-fobi. Allvarligt, säg att vi tar scenen där han och vad-den-där-tjejen-nu-heter måste hämta upp the lost ark ur det där templet med ormar. Föreställ er hur han klättrar upp på den fula statyn, och svingar sig ut över ormarna ackompanjerat av filmens soundtrack. Kan du se det?
Bra.
Byt nu ut ormarna mot maneter.

Du förstår hur jag menar, va?

Eller Batman? Tänk om han hade varit Jellyfishman, åkt runt i jellymobilen, och haft en genomskinlig (snarare spermafärgad) dräkt som liknade en manet.

HADE DET VAR COOLT, KANSKE?

Nej, allvarligt talat, jag vill ha en häftig fobi. Kanske inte just fladdermöss eller ormar (jag är väl ingen wannabe!), men typ..
Äh, jag kan ta ormar. Vem vill byta?”

That’s enough of that shit.

P.S. Ingen kommenterar längre, förutom Hanna, typ! Varför!? Är jag SÅ tråkig? o_o D.S.

12 kommentarer:

Chriss sa...

Nej, det är för att jag inte orkar kommentera :P

Men jag läste den texten när jag var i din sko9la, och den var bra och... Djup ^^ :P

Ell sa...

Men du är laaaaaaat! :P

O, ja, som fan. :P

M sa...

"Spermafärgad"

*ASG, RAS, ROTFLMAO*

Bwahahahahaahahaha!

Oh good fucking god...*dör*

Ell sa...

Men den borde ju vara det!!!! :O :O :O

Anonym sa...

men jag är väl inte så bara!

Ell sa...

Haha, neeej, iofs inte! :P

Svedski sa...

Skitbra text! Det är klart en sån text du borde skicka som insändare till nån tidning!

Ell sa...

Hahaha, jaaa, kanske det... :P Fast då ska man hitta en tidning som vill ha en sån text också. :P

Svedski sa...

Skitsamma, skicka den till alla!

Anonym sa...

Hehe, kulkul, jag har obi mot disktrasor, ska vi byta?
Chekka in medlem.spray.se/malinscitatlista
och GARVA. *göra reklam för Malins sida eftersom jag är citerad, så då blir det reklam även för mej, och min smarthet, hehe*
Läs den, läs den!!

Ell sa...

Jaa, det låter bra. Disktrasor är mer humor än maneter! :P

Den sidan känner jag redan till! :P Den kommer vara länkad på min nya hemsida... :P

Anonym sa...

HAHAHA, den där texten ägde. ;P jag har fobi för clowner och elaka hundar, det är bara tråkigt, varken knäppt eller koolt...