onsdag 29 mars 2006

Vilket jävla väder

Alltså, allvarligt talat, vädret nu suger så hårt. Allvarligt talat, det regnar, vilket i och för sig är en klar förbättring mot snöandet, men jag har inte sett solen på flera dagar, och det börjar bli fett störande! Framför allt för mig, vädret påverkar mitt humör utav bara helvete. Jag menar, visst, regn är mysigt, det tycker ju "alla", men fy faan vad träligt det blir efter ett par dagar.

Oj, tänker ni nu. Vädret. Så intressant. Eller inte, fett beigt, nu får jag skärpa mig och skriva något intressant och sarkastiskt istället. Vädret är ju sååå Svensson att prata om, vem bryr sig liksom? Precis så tänkte jag när jag diskutera vädret med min pappa i köket, men sen tänkte jag om...

Allvarligt, vädret är ju skitintressant. Av massvis med anledningar, och jag hade tänkt skriva ner dem här. Och då menar jag förutom det faktum att varje gång vi går ut så kommer vi att stöta på detta "intressanta naturfenomen", hur mycket vi än försöker låta bli.

Men i alla fall, för det första är vädret ett jäkligt bra samtalsämne. Alla har hört talas om vädret. Och ingen kommer tycka att du är okunnig bara för att du bara bryr dig om vädret om dig - utrikesväderprat är ganska ointressant. Dessutom, alla har en åsikt om vädret! Ingen kan undgå! Vädret ser dig.

För det andra, så är det ultimat att klaga på det! Jag gillar att klaga, vilket ni kanske märkt, och när det är dåligt väder en längre tid har man ju verkligen anledning också. Man får svära åt vattenpölar, sparka på träd (fast inte för mycket, det är elakt), och bara vara allmänt grinig så länge man är ute, och så kan man skylla på vädret. Perfekt, ju. Hur många gånger har man inte startat en diskussion genom att komma på kreativa teorier om hur man ska få bort vädet?

För det tredje; Väder-Per/Pär. Vem av dem? Alla!

Okej, om jag orkade skulle jag kunna komma på massor av andra bra anledningar, men jag tycker att de här räcker. Jag tror att vi människor måste sluta vara så rädda för det banala, enkla, och Svensson-aktiga i livet, och istället kontra allt tråkigt med en jäkla massa sarkasmer och ironiska kommentarer.

That's enough of that shit.

4 kommentarer:

M sa...

*Håller med*

Men jag såg Snödroppar idag också, då blev jag lite lättad. Våren är på väg! Snödropparna ljuger liksom aldrig.

Anonym sa...

Jag håller också med.
Vädret är så otroligt perfekt att klaga på... XP
Här har de snöat konstant i snart en vecka, vilket har smått inneburit att jag inte gör annat än att klaga och deppa... XP

Anonym sa...

Haha, jag ska frälsa dej X)
Det SNÖADE här igår& idag. Jag hade JULKÄNSLOR!!Altså, det är nästan april, vafan...
Menemen...sjukt skönt att ha något att gnälla på som ingen behöver bli sur över.

Ell sa...

Malin: Våren är inte på väg! Den jäveln lurade oss! Jävla skitsnö... DET ÄR MARS!!!! :(

Trams: Jaaa... du vet hur man brukar säga att "nånting är det nya svart"? Jag har en bra jämförelse; STOCKHOLM ÄR DET NYA NORRLAND. Det snöar som fan här!!! :O

Malva: Jag vet hur det känns. Jag har fortfarande jullåtar på MP3n, men det är så provocerande att lyssna på dem när det snöar i mars, så jag låter bli. :P
Jag tycker vädret orde ta illa upp och bättra sig!