söndag 4 september 2016

Review: När hundarna kommer

När hundarna kommer När hundarna kommer by Jessica Schiefauer
My rating: 4 of 5 stars

Jag gillade verkligen den här boken och kunde inte lägga ifrån mig den, så först tänkte jag att den skulle få fem stjärnor, men det fanns en grej som störde mig hela tiden ...

Den bär boken handlar om nazism och homofobi och all sån skit eller den KUNDE åtminstone handla om det, men den rör aldrig riktigt vid de ämnena. Ingen av huvudpersonerna reflekterar över sin giftiga omgivning och attityderna som leder till mordet, de är så fokuserade på sin egen skit. Med god anledning visserligen, och jag säger inte att boken borde predika, men ...

Typ det där med halsbanden med Tors hammare? Är alla karaktärerna low-key nazis i börjar? Stör det dem inte att någon med samma åsikter-ish som dem gjorde någonting sånt? Det kändes som att det saknades något där.


True story.

Inga kommentarer: