lördag 15 november 2014

I love the smell of 50k in the morning

Vi upprepade förra veckans succé genom att ha en write-in igen. Förra veckan skrev vi i tjugo minutersintervaller och gav varandra små utmaningar som man var tvungna att klara av under de tjugo minuterna (nämna Tom Hiddleston, låta en manlig karaktär säga ordet pumpa, aldrig använda ordet "sa" och liknande), men den här veckan har jag upptäckt så kallade "crawls" och insisterade på att vi gjorde en modifierad version av Pokémon Master Crawl där vi kunde tävla mot varandra. Fast så mycket tävling var det inte, bara först för att avgöra vilken starter alla skulle få, Charmander, Bulbasaur eller Squirtle...

Jag hade bara en Charmander så jag fick vara lite kreativ med Squirtle och Bulbasaur...
Jag vann, Trams kom tvåa och Chriss trea (inte helt oväntat med tanke på att Chriss skriver för hand). Lyckligtvis har vi alla olika favoritstarters, så alla var nöjda i slutändan. Crawlet är gjort så att man har olika svårt att klara varje gym beroende på vem ens starter är, så det var lite roligt att alla fick olika utmaningar hela tiden.

Man fick dessutom fånga nya pokémon, så efter ett tag kunde även en Cubone, aka en älg med hatt, joina mitt team!

Pokébollar stickade av Trams, btw.
Vi nöjde oss dock med att besegra alla gymledare, för crawlet avslutas med fyra hour long word wars, och ingen av oss var särskilt sugen på att sitta upp till två-tre på natten och skriva. Inte när vi alla gjort så bra ifrån oss: Chriss slog sitt dagliga mål med råge, Trams tog ikapp hela 5k som hon legat efter, och jag? Tja ...

Och då tycker jag att jag tar det lugnt i år ...

En mycket lyckad write-in, helt enkelt! Det är sjukt nice att ha hela MAT-gänget samlat i en stad äntligen så att vi kan göra sånt här. :P

Imorgon ska jag nog ge mig i kast med The Fantasy Crawl för de jag gjort hittills (Dungeon Crawl, Social Media Crawl och Fantasy RPG Crawl förutom Pokémon Master) har alla varit väldigt roliga. Den här ser lite svårare ut än de andra, men det kan vara kul ibland det med. Fast imorgon blir det nog en lugn dag ändå, då jag behöver planera lite om min plot ska räcka i 30,000 ord till...

True story.

Inga kommentarer: