tisdag 4 september 2012

Make it work, som Tim Gunn skulle sagt

Idag var jag och Joachim på sån där Modell för en dag-grej på The Studio. Oroa er inte, jag gav inte ut några nummer, så de kommer inte ringa er och föreslå att ni ska göra det. Hatar när folk gör sånt. Av exakt den anledningen har jag liksom valt att inte göra det innan, men när Joachim föreslog att jag skulle hänga på eftersom han ändå skulle dit och ta en bild till vår podcast sa jag ja.

Eller njaej, först så tänkt jag "FUCK NO" och lät bli att svara på SMSet i fem timmar medan jag försökte komma på en bra anledning att säga nej, meeen sen insåg jag att det kanske inte var en så dum idé ändå. Man måste ju ändå inte köpa några bilder, och det kunde ju vara kul att ha en cool bild till podcasten. Så jag bestämde mig för att hänga med. Ehh, ja. Allas reaktion när jag berättade det var typ "HAHAHAHAHHAHA", vilket säger någonting om hur lame det faktiskt är.

Hur som helst tänkte jag att det kunde vara kul att bli sminkad ordentligt iaf, vilket det var. Jag bara "ehhh, svart tack" och fick ganska sotade ögon, vilket jag alltid velat testa så det var ju nice iaf. Däremot blev inte mitt hår så bra, men det var för att hon som fixade det försökt tupera det utan att ha i så mycket som mousse innan. Lilla gumman, du har mycket att lära dig om mitt hår. Slutade med att jag slet åt mig en kam och fixade luggen själv för den blev helt katastrofal (jag kan eventuellt ha ryckt till och gjort en grimas en gång när hon försökte fixa till den. Jag har issues när det gäller mitt hår och andra som fixar det).

Själva fotande var ganska kul. Jag hade sagt innan att jag om jag skulle behöva ta en sån där töntig spegelbild så skulle jag springa därifrån skrikandes, men lyckligtvis så har de slutat med de! Thank God, för de har man ju redan sett en miljard av. Dock kände jag ändå att jag lackade på fotografen några gånger när hon försökte instruera mig i poser som var helt omöjliga, och ändå insisterade på att 1) de visst gick att sitta i (fast jag uttryckligen sa: "det går inte, ta en annan pose") och 2) att jag skulle sitta bekvämt (PFFFT, jag har fanimig intagit Yoga-poser som varit bekvämare). Och ibland så kände man redan när bilden togs att man skulle se så himla lame ut.

Nu låter jag fruktansvärt negativ, men det är ju sån jag är. Det var faktiskt rätt nice i alla fall, speciellt som jag bara betalade för en halv bild i slutändan, och det var rätt kul att ha provat på. Dock tveksamt om jag kommer att göra det igen, för så snygg blir inte jag på bilder jag måste spontantposa på.

Och nu vet jag att ni alla vill se den skitsnygga bilden som vi köpte till vår podcastblogg, och här är den:

Det är bra att mitt hår smälter in i bakgrunden, för då syns inte den fula stylingen...
Sen avslutade vi dagen med att spela in en podcast också, så den tycker jag att ni ska sticka iväg och lyssna på här!

True story.

3 kommentarer:

hanna sa...

hAHAHAHAHAHAHAHh var min reakion när jag fattade vad det här inlägget handlar om!!!!

Men det blev ju en nice bild i alla fall, du ser hård och cool ut. Ville de att du skulle se brudig ut också? Typ "och så kan du stå lite sådär kissnödigt och titta beundrande på honom"? För så har jag hört från asmånga att det är, sådär härligt "nu tar vi uppifrån bilder så att du ser värn ut".

hanna sa...

OCH FÖRRESTEN HALLÅ det är Tim Gunn som säger Make it work!!! Tyra säger "MODEL THROUGH THE PAIN" vilket är ungefär det bästa uttrycket någonsin.

Ell sa...

Det var ALLAS reaktion när jag sa vad jag skulle göra faktiskt. XD XD

Alltså det var ju ganska tydligt att man hade olika poser som tjej och kille, men jag tyckte iaf inte det var så mycket "och så ser du söt ut". Å andra ser jag ju inte söt ut, så det kanske var därför. När vi skulle ta gemensamma bilder sa vi på en gång att vi ville "se tuffa ut" typ, så då var det inget om att jag skulle se hänfört på honom. Hade dock konsekvent vägrat allt sånt i alla fall. X)

AH, fan, får ändra rubriken sen! X)