tisdag 14 juni 2011

Song for America

Alltså USA har ingen bra dag idag. I alla fall inte hos mig. Jag brukar egentligen gilla USA, de ger en ju en jävla massa bra TV-serier och schysst musik och sådär, men fan, ibland alltså...

Dagen börjar med det här på Twitter:
RT : We can go ahead and shut down America now. Experiment's over. 
Right, liksom. Men med tanke på att 41% av amerikanerna tror att människor och dinosaurier levde samtidigt ska man väl kanske inte förvänta sig för mycket (NEJ!! DINOSAURS WERE INVENTED BY THE CIA TO DISCOURAGE TIME TRAVEL!!). Fakta från världens bästa Wikipedia-artikel: List of common misconceptions.

Sen, via Care2 News Junkies som jag får dagligen, hittade jag den här artikeln, om "10 scariest states to be an atheist". Det är typ läskig läsning. Jag vet att USA gillar sin religion, I do, men för helvete, det här är ju inte okej någonstans. Jag tror jag är rätt nöjd här ändå.

Som en avslutning på morgonen (det var då jag hittade allt det här) såg jag den här artikeln på Aftonbladet. Det är inte heller särskilt förvånande, men vad fan, jag trodde verkligen vi kommit någonstans i världen. Det var visst för mycket att be om.

Nu har jag lite bråttom, så ni får ingen snitsig slutkläm på det här, men för helvete, USA; jag trodde ni var bättre än såhär. Ni tror ju i alla fall det om er själva.

True story.

Inga kommentarer: