lördag 5 februari 2011

Bror flyttar ut

Ah, shit, vad trött jag är. Har hjälpt min bror att flytta hela dagen, och då har jag inte ens hjälpt till jättemycket (fast ganska!). Kommer nog däcka efter Mello, om inte Meg dykt upp innan dess och sagt "jaa, klart vi ska se nya Supernatural nu". Hon har inte svarat på SMS vilket är fruktansvärt störande för jag vill se NUU. Min twitterfeed var full av glada amerikaner i morse som sa typ "BÄSTA AVSNITTET EEEVER" och jag håller på att dö nästan.

Det bra med att min bror flyttar först är att jag lärt mig vad jag ska göra när jag flyttar. Och inte göra framför allt. En av hans planer var ju att flytta över alla grejer på morgonen, och sen åka till IKEA och köpa det sista. Mm, ja, jo, genialt. Det blev inget IKEA-besök idag is all I'm saying. Så jag tänker ha allting köpt och allting fixat (vi har spenderat massa tid att skruva dit handtag och uttag och grejer idag) när jag flyttar, så att det bara är att ställa in grejer typ. Vi får väl se hur det blir...

Snart kommer pizza iaf. Helt klart ett måste när man flyttar!

True story.

2 kommentarer:

Trams sa...

Det tar evigheter att skruva ihop IKEA möbler...

Jag tyckte att vår taktik funkade ganska bra också. Vi åkte först ned med typ hälften av grejerna, slängde in dem i lägenheten och åkte till IKEA köpte några få grejer, skrivade ihop dem och åkte hem. Sen åkte vi ned igen ett par veckor senare med resten av grejerna och åkte på IKEA igen... XD Men jag tvivlar på att det finns ett ultimat och effektivt sätt att flytta...

Ell sa...

Vi har inte ens kommit till IKEA-möblerna... XP

Det låter ganska smart iaf! Bättre än Acksälls taktik iaf, den var helt ogenomtänkt. Typ det faktum att lägenheten plötsligt var full med lådor med småsaker i som var ivägen, och som inte gick att lägga någonstans eftersom det inte fanns några möbler uppe. XP