söndag 14 november 2010

Lägenhetsletande

Söndag kommer nog att vara nya "titta på lägenheter"-dagen misstänker jag. Det verkar vara då det är vanligast med visningar, och jag måste nog leta en del, så då får det bli så. Det är helt okej i och för sig, söndagar är ju väldigt tråkiga dagar (när man inte brunchar förstås!) så då har man något att göra.

Idag var pappa med, vilket var kul för han är ju (för de som inte vet) målare och självutnämnd expert på allt som har med det att göra (okej, kanske inte självutnämnd, han kan sin skit såklart). När jag och min bror var på visningar förra veckan ställde vi typ inga frågor alls eftersom vi inte visste vad man skulle fråga om. Vi tog mest emot informationen de gav oss.

Pappa däremot hade ju inte frågor, men åsikter. Mäklarna fattade INGENTING när han började snacka om att taket var blankmålat och att det var minsann inte bra... och sen kollade han runt på golven i en av lägenheterna och kommenterade grejer om den med och mäklaren typ "ehh, ok, hur såg du det?" och jag stod bredvid och garvade för mig själv.

Det var bra i alla fall. När pappa godkänt lägenheterna då vet man att det inte finns så mycket att oroa sig för! Visserligen så har jag och min bror målat tillräckligt många hus för att kunna se det värsta sakerna, men när det gäller blankmålade tak då kan jag inte riktigt uttala mig...

Nu skriver jag NaNo och titta på Hipp hipp! Livet är ganska nice ändå. :P

True story.

Inga kommentarer: