söndag 5 juli 2009

Skriv inga böcker om kärlek, skriv om såna som oss

Den här hetingen impulsköpte jag just från CDON. Jag är nog lite dum i huvudet ibland, men allvarligt talat så har min mobil länge haft problem med att den startar om sig helt oprovocerat. Det har jag iofs stått ut med, men den senaste veckan har den lagt sig till med två av mobilernas dödssynder: den levererar inte alltid alla SMS, och den stänger av sig spontant. Vad är poängen med en mobil om man inte alltid kan nås eller nå andra? Exakt. It had it coming, så nu får jag den här någon gång i veckan. Ska bli spännande med qwerty-tangentbord!

Annars har jag börjat läsa Harry, a history som är awesome, men det är inte Harry-delen av den jag känner mig manad att ta upp. För Melissa Anelli har lyckats adressera en sak jag velat läsa om det senaste året - säkert längre. Såna som oss. Vi som just gått ut gymnasiet (/high school/uni), och inte riktigt vet vad vi ska göra nu. Plugga vidare? Jobba? Om hur drygt det är att bo hemma med föräldrar som tycker att man ska flytta hemifrån (no offense till mina föräldrar förstås, men det är ju så det känns), att vara arbets- och erfarenhetslös, inte veta vad man ska utbilda sig till, osv.

Var är böckerna om det? Var är den sit-comen? Den närmsta jag hittat är How I met your mother, och de är ändå way to gamla för att jag ska kunna relatera till dem på det planet. Och jag vill ha en sån serie. Seriöst. Finns den?

Nu ska jag dock fortsätta ägna mig åt boken, och drömma om min nya mobil.

True story.

5 kommentarer:

Zackrisson sa...

Var är böckerna om det? Var är den sit-comen?

Skriv dem!

Ell sa...

Tro mig, jag har funderat på det!

Zackrisson sa...

Alternativt att du för en utförlig och vitsigt och skarpt formulerad dagbok som sedan ges ut i bokform, och när filmrättigheterna säljs har du inte bara gett världen allt det här att relatera till, du har tjänat så pass mycket pengar att du inte behöver bekymra dig om det själv!

M sa...

Alltså, jag har letat som fan efter en mobil som uppfyllar mina krav på pris och funktioner, och det är fan BARA den här som verkar stämma. O.o

Emzi sa...

Haha, jag har samma telefon men i röd färg. :)