söndag 22 januari 2006

Turkterrorister

Jag är dålig på att uppdatera den här känner jag, kanske borde göra det oftare. Men lite skyller jag det på er, kära läsare, ni är nämligen dåliga på att kommentera, och det är jäkligt tråkigt att skriva utan att få feedback. Så vill ni ha mer bloggar, skriv en liten kommentar då och då.

Det jag stör mig mest på just nu är turkar. Det där lät ganska rasistiskt kommer säkert vissa av er att tycka, men jag ska förklara lite närmare hur det ligger till:

Någon gång i somras skaffade jag nämligen ICQ, och använde det ganska aktivt i kanske en månad. Till skillnad från MSN så lägger folk till en där hela tiden, jag vet inte riktigt hur de hittar ens nummer, men det gör folk iaf. Där började jag chatta med en kille från Turkiet som var ganska trevlig, så jag gav honom min MSN.

Därefter gav han min MSN till en kille som heter Gokhan, eller möjligen Gökhan, jag har aldrig riktigt fattat vilket. Gokhan spred min MSN till i stort sett alla sina kompisar, så i ett halvår tid har jag med jämna mellanrum blivit addad av fler och fler turkar. Det finns några saker som förenar allihop:
  • Deras engelska kan snyta sig i pungen. De kan verkligen inte engelska. Men trettonåriga lillasyster skriver bättre på engelska än vad de gör.
  • De är sexfixerade. Det enda de säger är "hi, have you got bofriend?", "how old are you?" och klassikern "i come sweden fuck u". Allihop säger det, hela tiden, jag kan knappt hålla reda på vem som är vem.
  • De sprider ens MSN vidare. Allihop har fjorton kompisar som vill ha MSN, och får den. Fler och fler turkar addar, och fler och fler turkar blir blockade. Och jag är inte den enda som blir utsatt för detta.

Den jobbigaste nu är en kille som heter... jag vet inte vad han heter, faktiskt. Han kallar mig för Angel iaf, eftersom jag brukar hävda att jag heter Angelina. Ett tag hette han Angelfucker som MSN-namn, varpå jag kontrade med att heta "And for the record: Angelfucker is gay", och då bytte han till att sno hela mitt vanliga MSN-namn istället. Han är dryg och jobbig, och jag hatar honom. Men ibland är han rolig, så därför har jag inte blockat honom.

Elak som jag är har jag dragit in min lillasyster i det här också. Fast hon lider inte av det, hon tycker det är jätteroligt och försöker få den att visa kuken i webcam. Igår satt hon uppe till sent och hävdade att hon var jättekåt och ville se honom, men jag tror aldrig hon fick det. Stackars henne då.

Men i en av deras gruppkonversationer som jag blev inbjuden till träffade jag på en ganska rolig tjejer, som berättade att hon var ateist. Turkarna blev fruktansvärt upprörda, så jag sa ju såklart att jag inte heller trodde på Gud. Hennes svar blev yay! no god, no god! just faeries!", och jag bestämde mig för att hennes MSN ville jag ha.

Tyvärr gick hon ur konversationen innan jag hann skriva ner den, så då bad jag Angelfucker att han skulle ge mig den. Han vägrade, och sa att isåfall måste jag skicka "nacked photos" till honom. Behöver jag säga att jag inte gjorde det?

Till sist blev jag inbjuden till en konversation med den här tjejen - teh Lea - och skyndade mig att adda henne medan jag kunde. Hon tyckte precis samma sak som jag om turkarna, och berättade att de sagt samma sak till henne när hon velat ha min MSN. Hon hade skickat bilder från en porrsida, men de hade inte gått på det, oturligt nog. Men de hade i alla fall bjudit in oss till samma konversation.

Allvarligt talat är det ju ganska tragiskt, när man sitter på MSN och säger "i lowe you" till någon man inte ens känner, och bara tjatar om "nacked photos" och "i come sweden fuck u". Hur orkar de? Hur orkar jag? Jag funderar allvarligt på att blocka alla utländska kontakter jag får, men det verkar lite dumt.

Hur gör man för att träffa vettiga utländska människor egentligen? Typ, icke-turkar? Musikski har ju jättemånga trevliga människor, typ världens snyggaste bög och grejer, vad har jag? 20 fula och kåta turkar. Det är fan deprimerande.

Sensmoralen lyder i alla fall; ge aldrig ut din MSN till en turk, ty han kommer sprida den vitt och brett.

Over and out.

11 kommentarer:

M sa...

Awww! Stackars Barberlius! Erbjud dig att sätta på dem hårt bakifrån med en strap-on nästa gång!

Hemligheten med att hitta smarta utlänningar är att hitta hemsidor och communities med smarta människor! Ja eller, i alla fall en viss potential för smarta människor. Då kan man observera om de är dumma i huvet beroende på hur de skriver och så addar man dem och så pang! Så har man en snygg bög-kompis! ^^

Anonym sa...

HAHAHAHHHAHHA
jag dör av skratt nu.

Ell sa...

Ahaaaa, så man ska alltså inte lita på främlingar på MSN? Då förstår jag... :P

Anonym sa...

Vilka fantastiska problem folk kan ha i det nya globala virtuella samhället.^^

Ell sa...

Haha, jag veeet! Är det inte underbart? :P

Chriss sa...

Alltså, jag har hört att turkar inte är särskilt seriösa.
T.ex från Carro, som ju har varit i Turkiet och alla blev kära i henne för att hon var blond och hade blåa ögon, typ.
Fast det var lite roligt, för hon fick massa sms av folk därifrån som skrev (på jättedålig engelska) att de älskade henne och så.
Fast, tja, det är nog mer tragiskt, när jag tänker på saken :P
Jag hoppas det löser sig för dig med turkarna!

Anonym sa...

Kolla in min Blogg, Ellen, du är fett utmanad alltså.

louise sa...

hahaha, helt sjukt kul skrivet :) blev lite rädd när jag såg rubriken men gisses. haha. hur kuls om helst. lycka till med alla dina beundrare ;)

Anonym sa...

Inte för jag vet hur jag hittade hit, moaha ;p, men jag råkar ut för samma sak precis hela tiden och det stör mig. -.- Fast mig addar istället folk från typ... Libanon eller så, haha :)

Anonym sa...

Ja, det är alltså inte bara jag som drabbats! Av någon konstig anledning är det en sjuk mängd turkar som messar mig på icq. 90% av alla okända mess är från killar i Turkiet, resten från Egypten och Libanon.

Ell sa...

OJ, här har det kommenterats, men det är iaf bra att veta att det inte bara händer mig! Och att det inte bara är turkar som är så. ;)